معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مصوبات خوبی در سفرهای شهرستانی استاندار به تصویب رسیده و تاکنون بیش از ۸۰ درصد این مصوبات محقق شده است.

 علیرضا عباس‌زاده در نشست بررسی مصوبات سفر استاندار به شهرستان‌های درمیان و طبس گفت: یکی از برنامه‌های محوری دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور، سفرهای استانی رئیس جمهور و هیات دولت است که در همین راستا سومین سفر استانی دولت در شهریور ۱۴۰۰ به خراسان جنوبی صورت گرفت.

وی افزود: رئیس جمهور در یک سال اول دولت به ۳۱ استان کشور سفر کرد و بر همین مبنا سفرهای شهرستانی استاندار نیز برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: استاندار تاکنون به تمامی شهرستان‌های استان حداقل یک دوره سفر داشته و مشکلات از نزدیک رصد و پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکلات دستگاه‌های اجرایی در حوزه خدمات‌رسانی، در این سفرها مطرح و بررسی شده است گفت: مصوبات بسیار خوبی نیز به تصویب رسیده و به دستگاه‌های مجری از طریق فرمانداران ابلاغ شده که همه آنها توسط دبیرخانه پیگیری مصوبات سفر استانداری به طور مرتب دنبال می‌شوند.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه دبیرخانه پیگیری مصوبات سفر ذیل معاونت عمرانی استانداری فعال است گفت: اکنون بعد از گذشت هشت ماه از آغاز این سفرها در حال پیگیری میزان تحقق مصوبات سفر استاندار به شهرستان‌ها با حضور فرمانداران و مدیران استانی هستیم تا مشخص شود که چند درصد مصوبات محقق شده است.

وی افزود: معاونت عمرانی استانداری همچنین پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از هفته گذشته دور جدید پیگیری سفرهای شهرستانی استاندار در معاونت عمرانی استانداری آغاز و تاکنون مصوبات سفر استاندار به پنج شهرستان بررسی شده است که بقیه هم به نوبت طی جلسات منظم بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به تحقق ۸۰ درصدی مصوبات سفرهای شهرستانی گفت: سفر استاندار به شهرستان طبس ۱۴ مصوبه در پی داشته که از این تعداد ۱۲ مصوبه به‌طور کامل محقق و اجرایی شده و ۲ مصوبه دیگر به ترتیب ۸۰ و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عباس‌زاده مصوبات سفرهای شهرستانی را محرک زیرساخت‌های استان و عامل مانع‌زدایی از بسیاری طرح‌های در دست اجرا دانست و تصریح کرد: یکی از مولفه‌های انجام مصوبات، تامین اعتبارات است و چون مصوبات سفر استاندار در پایان سال مالی قبل انجام شده، برای تامین اعتبار برخی از آنها باید وارد سال مالی جدید می‌شدیم.

وی افزود: از شهریور و با ورود اعتبارات سال ۱۴۰۱ این پروژه‌ها و مصوبات در دست پیگیری و اجراست.

معاون استاندار خراسان جنوبی در ادامه به مصوبات سفر شهرستان درمیان اشاره کرد و گفت: شهرستان درمیان ۲۲ مصوبه داشته که چهار مصوبه به نتیجه نرسیده و در جلسه پیگیری مصوبات، تصمیمات لازم برای تامین اعتبارات این مصوبات انجام شد که در اولویت تامین اعتبار قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: مهمترین مساله ما در محقق نشدن مصوبات، تامین منابع مالی است که با ابلاغ اعتبارات سال ۱۴۰۱ اینها هم به نتیجه خواهد رسید و ما متعهد به پیگیری و اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی هستیم.

عباس‌زاده افزود: با اجرای این مصوبات، موانع اجرای خدمات بهتر دولت در سطح شهرستان‌ها برطرف می‌شود و خدمات بهتری را می‌توان به مردم ارائه داد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور