سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) استان در بازدید از درمانگاه رضوی بیرجند ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: از زحمات همه‌ی شما عزیزان در امر بهداشت و درمان تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی عنوان کرد: بسیاری از افراد در اقصی نقاط کشور علاقمند هستند که خادم الرضا باشند چه خوب است که هر فردی در منطقه‌ خود این خدمات را ارائه کند تا تمام مردم کشور از این رأفت و خدمات آستان قدس رضوی بهرمنده شوند.

سردار مهدوی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده این خدمت رسانی در خراسان جنوبی الحمدالله خوب انجام شده، با وحود تمام مشکلات، جهادگران و خادمیاران عزیز این عرصه را خالی نکردند و هم چنان به فعالیت‌های امدادی خود ادامه دادند.

سردار مهدوی گفت: توسعه فرهنگ خادمیاران رضوی در استان و کشور منجر به اقدامات بسیار ارزنده‌ای از جمله محرومیت زدایی، کمک به محرومین شده که این فرهنگ ارزشمند را به بدنه‌ اجتماع تزریق می‌کند.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه، یکی از گام‌های خادمیاران آستان قدس رضوی فعالیت در عرصه‌ی سلامت است، گفت: انشاالله تا یک ماه آینده یک درمانگاه کامل جهت کمک به مردم محروم شمال شهر بیرجند از محل اعتبارات بسیج و سپاه به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: دو اقدام مهم و ارزنده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و سپاه انصارالرضا(علیه‌السلام )استان صورت گرفته است.

 

سردار مهدوی گفت: احداث بیمارستان زعفرانیه با تمام امکانات روز با حمایت دانشگاه علوم پزشکی با مساحت ۳۰ هکتار می‌باشد که ظرفیت مناسبی برای کل استان است.

 

وی ادامه داد: در کنار این پروژه احداث یک بیمارستان فوق تخصصی با حمایت‌های مالی مجموعه سپاه استان در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در مجاورت این بیمارستان احداث خواهد شد که در حوزه‌های مختلف درمانی استان را پوشش خواهد داد.

وی ادامه داد: هدف از راه اندازی این بیمارستان این است که به جای انتقال بیمار از استان به تهران و سایر استان‌ها؛ پزشک‌های متخصص و مجرب را جهت درمان بیماران به استان بیاوریم که در قالب یک زنجیره‌ی کامل و اقداماتی هدفمند برنامه ریزی شده تا حتی پزشکان خارج از کشور به این استان دعوت شوند.

سردار مهدوی ادامه داد: به دنبال این هستیم که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان، خراسان جنوبی را به یک قطب در مانی در عرصه‌ی سلامت در کشور تبدیل کنیم.

 

وی اظهار داشت: لازم است تا ابتدا برای این امر زیر ساخت‌های لازم فراهم شود، که از زمین این بیمارستان ۳۰ هکتار از سوی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و ۱۵ هکتار از سوی مجموعه سپاه انصارالرضا (ع) استان اختصاص داده شد.

 

سردار مهدوی اظهار داشت: از مزیت های احداث این بیمارستان سهولت حمل و نقل است چراکه این منطقه به مراکز ارتباطی استان و کشور حداقل فاصله را دارد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بر پرداختن به موضوع پیشگیری قبل از درمان تاکید کرد و گفت: در حوزه بهداشت که به مقوله‌ی پیشگیری بر می‌گردد باید بیشتر تمرکز کرد و برای تحقق این امر سرمایه گذاری و آگاه سازی بیشتری انجام شود.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور