#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: پنج میلیارد و ۶۰۵ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی به حوزه محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان اختصاص یافت.

اسدالله حاتمی روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به گستردگی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در سطح استان همچنین ظرفیت بالای مناطق از لحاظ پوشش گیاهی و جانوری و در جهت حفاظت و حراست از این مناطق، در پی رایزنی‌های انجام شده با سازمان مرکزی، اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی سال ۱۴۰۰ به این حوزه اختصاص داده شد.

وی افزود: براساس مبلغ اعتباری اختصاص داده شده به حفاظت محیط زیست استان، طرح‌ها و پروژه‌های متعدد و مختلفی در این حوزه تعریف شده و در حال اجرا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: با اختصاص این اعتبار به خراسان جنوبی سعی شده نگاه ویژه‌ای به حوزه‌هایی که نیازمند اعتبار و هزینه‌کرد است از جمله پایش مناطق، تامین آب حیات وحش، گرد و غبار شود.

وی گفت: آبیاری عرصه‌های کاشته شده از سنوات قبل، لایه‌روبی انحار و مسیل‌های منتهی به تالاب کجی نمکزار، تعمیر و تجهیز پاسگاه‌های محیط‌بانی، اجرای عملیات سرشماری وحوش در مناطق تحت مدیریت، ایجاد زیستگاه غنی از مواد غذایی به منظور تثبیت جمعیت پرنده نادر و در معرض خطر انقراض هوبره در منطقه حفاظت شده پطرگان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی بوده که براساس این اختصاص اعتبار، برنامه‌ریزی شده و در حال اجرا است.

حاتمی خرید تجهیزات بیهوشی برای پنج شهرستان خراسان جنوبی، احداث آب انبار با ظرفیت بالا، احداث سد ذخیره آب و خرید تانکر، خرید تجهیزات نوین پایش مناطق (پهپاد)، ایجاد بستر و زیرساخت‌های گردشگری در تالاب کجی نمکزار نهبندان و اجرای عملیات تثبیت مرز در تالاب نهبندان را از دیگر برنامه‌ها و اقدامات ذکر کرد.