هادی شاه وردی  در جلسه مشترک ستاد اجرایی خدمات سفر و ستاد راهبری تصادفات خراسان‌جنوبی اظهارکرد: در نوروز ۱۴۰۲ در بحث تعداد اکیپ های سیار و.. شاهد افزایش بودیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۴ سیاه چادر عشایری را در محورهای مواصلاتی استان برپا کردیم، بیان‌کرد: ارتباط مستمر و مستقیم با دبیرخانه ستاد در کشور و توزیع ۳۰ برشور و… در راستی معرفی جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی از دیگر اتفاقاتی بود که در نوروز ۱۴۰۲ رقم خورد.
شاه وردی با تأکید بر فعالیت رسانه های مجازی، برخط و مکتوب خراسان جنوبی در حوزه تولید محتوا، گفت: بازگشایی برخی اماکن چون ارگ کلاه فرنگی، ارگ بهارستان که سال های گذشته بسته بود از دیگر اقدامات در نوروز سال جاری است.
وی افزود: با همکاری استاندار خراسان جنوبی در حال حاضر ارگ کلاه فرنگی، باغ و عمارت شوکت آباد، ارگ بهارستان و اخیر باغ امیرآباد امکان بازدید دارد و استقبال خوبی نیز از این بازگشایی توسط گردشگران صورت گرفته است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه همه شهرستان های خراسان جنوبی جلسات ستاد خدمات سفر را برگزار کرده اند، بیان کرد: پویش های بسیار خوبی چون پویش« همراهان سفر ایمن» در دو مجتمع خدمات رفاهی بین راهی نیز توسط کمیته مربوطه برگزار شده است.
شاه وردی افزود: توسط کمیته امداد و نجات نیز ۲۳ پایگاه ثابت و هفت پایگاه سیار ارائه خدمت می کنند.
وی با اشاره به شناسایی ۱۸ نقطه حادثه خیر، گفت: در راستای کاهش تصادفات در همه این نقاط کمپ ها و سیاه چادرها برپا شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به فضا سازی خوبی که شهرداری ها در نوروز ایجاد کردند، اظهارکرد: تاکنون در خراسان جنوبی ۶۲۸ هزار و ۲۱۹ نفر اقامت ثبت شده است.
شاه وردی با بیان اینکه دو میلیون و ۴۶ هزار بازدید از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی انجام شده است، بیان کرد: ۴۹۳ هزار اقامت در اماکن غیررسمی ثبت شده است.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور