به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛سید علی زمزم معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اعلام این خبر گفت: خراسان جنوبی با پیشنیه ای کهن در حوزه فرهنگ و تمدن هرچند دیر اما با آغوشی باز به استقبال هنر هفتم رفته است.

وی با اشاره به اینکه «هنر هفتم» هنری است که از منظر دوربین برای سرودن تصاویر، چشم ها را می نوازد و همگان را به تفکر وا می دارد، افزود: بی شک هنر فیلمسازی و عکاسی، گام مهمی در شناخت و رسیدن به این مقصد عالی است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: بر همین اساس د رجهت رشد ارزش های اسلامی ایرانی،‌ ایجاد زمینه برای رقابت سازنده و ارتقای سطح کیفی و کمی هنر فیلمسازی و عکاسی استان خراسان جنوبی، چهارمین جشنواره «فیلم، عکس و فیلمنامه» خراسان جنوبی به میزبانی شهرستان فردوس برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در سه بخش اصلی «فیلم، ‌فیلمنامه و عکس» برگزار می شود، افزود: آسیب های اجتماعی، شعار سال «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال»، سبک زندگی اسلامی و ترویج فرهنگ نماز، ایثار و شهادت از جمله موضوعات این جشنواره است.

زمزم با بیان اینکه ۷ شهریور ماه امسال،‌ آخرین مهلت برای ارسال آثار به این جشنواره اعلام شده است، گفت: اختتامیه چهارمین جشنواره «فیلم، عکس و فیلم نامه» خراسان جنوبی تا پایان شهریور ماه امسال برگزار خواهد شد.

وی درخصوص قوانین و مقررات بخش فیلم اظهار داشت: در این بخش آثار در دو قالب مستند و داستای پذیرفته می شود و آثار در هر دو بخش، باید کمتر از ۶۰ دقیقه (با محاسبه تیتراژ) باشد.

وی تاریخ تولید آثار را از فروردین ۹۴ به بعد ذکر کرد و به قوانین و مقررات بخش فیلم نامه اشاره کرد و افزود: فیلمنامه فقط در بخش داستانی پذیرفته می شود و آثار این بخش باید با فونت ب نازنین،‌ اندازه ۱۴ و کمتر از ۳۰ صفحه باشد.

این مقام مسئول ارائه خلاصه فیلمنامه حداکثر در پنج سطر را الزامی دانست و گفت: ارسال فیلمنامه برای شرکت در جشنواره توسط نویسندگان محدودیت ندارد.

زمزم همچنین درخصوص قوانین و مقررات بخش عکس هم تصریح کرد: هر عکاس می تواند حداکثر با ۱۰ فریم عکس (بصورت مجموعه و یا تک عکس) در این جشنواره در چهار بخش اعلام شده شرکت کند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله