مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی از اجرای طرح قرائت و چاپ آنی صورتحساب گاز در این استان خبر داد و گفت: در این راستا قبض گاز مشترکین در هنگام قرائت شماره کنتور صادر می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز خراسان جنوبی ، سید محمود هاشمی ” اظهار داشت: در فرآیند جدید مامور کنتور خوان شرکت گاز استان با مراجعه به درب منزل پس از قرائت کنتور، اطلاعات را در سیستم همراه خود ثبت  و پس از اتصال به سرور اصلی و پردازش اطلاعات، قبض گاز صادر شده را در محل بوسیله چاپگر همراه خود چاپ و تحویل مشترک می‌دهد.

وی به مزایای این طرح اشاره کرد و افزود: قرائت سریع و دقیق کنتور و تحویل قبوض گاز بها به مشترکین در همان لحظه، از بین رفتن زمان بین قرائت و تحویل قبوض، کاهش مراجعات مامور کنتورخوانی و اطمینان از توزیع و تحویل به موقع قبوض از جمله مزایای طرح قرائت و چاپ آنی قبوض گاز است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی ،کاهش هزینه های رفت و آمد و کاهش اثرات مخرب آلودگی زیست محیطی، همزمانی زمان قرائت و صدور قبض در زمان های تغییر فصل به منظور رعایت حقوق مشتریان و شفاف سازی محاسبه قبوض را از دیگر مزایای این طرح عنوان نمود.

هاشمی تصریح کرد: بازه زمانی پرداخت قبوض در سیستم فعلی به گونه ای است که پس از چاپ قبض، امکان عدم تحویل قبض صادره در مرحله توزیع به دست مشترکین وجود دارد و این موضوع زمینه ساز مشکلات احتمالی برای مهلت زمان پرداخت می شود ولی با قرائت و چاپ آنی صورتحساب از لحظه صدور قبض و تحویل آن به مشتری مهلت زمان پرداخت محاسبه خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح قرائت و چاپ آنی صورتحساب گاز خاطرنشان کرد: برای نخستین بار در استان و به صورت پایلوت در شهرستان سربیشه قبض گاز به صورت آنی برای مشترکین در همان زمان قرائت شماره کنتور صادر می شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان‌جنوبی یادآور شد: این طرح از اواسط اسفند ماه امسال برای مشترکین شهرستان سربیشه اجرا شده تا به ترتیب در همه نقاط استان برای مشترکین خانگی و تجاری اجرا شود.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله