رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی گفت: فردی که با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر غیر اخلاقی و تبلیغ بی‌بند‌باری در شبکه اجتماعی می‌کرد، توسط پلیس فتا شهرستان فردوس شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ علی محمدپور، رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در تشریح این خبر بیان داشت: طی رصد و بررسی شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا شهرستان فردوس مشخص شد شخصی با ایجاد صفحه اینستاگرامی اقدام به استوری نمودن تصاویر نامتعارف و دعوت افراد به دوست‌یابی غیر متعارف می‌کند، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به مجرمانه بودن عمل فوق و بررسی‌های پلیسی و تخصصی به عمل آمده توسط پلیس، مالک صفحه مورد شناسایی قرار گرفت وبا هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به همراه کلیه ادله‌های دیجیتالی کشف شده به پلیس فتا انتقال داده شد.
این مقام مسئول اظهار داشت: دربازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد ولی پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان، ضمن اعتراف به جرم خود اقرار کرد این کار را صرفا جهت کسب درآمد انجام می داده است، پس از تکمیل تحقیقات متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.
سرهنگ “علی محمدپور” توصیه کرد: هم‌وطنان عزیز دقت داشته باشند که به تبلیغات خلاف عرف در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند و مد نظر داشته باشند در فضای مجازی افراد می‌توانند هویت واقعی و اهداف و نیات خود را پنهان نمایند و عدم توجه به اصول اخلاقی و اعتماد نابجای کاربران در مسائل اینچنینی می تواند تبعات سنگین حیثیتی، مالی و یا حتی فروپاشی بنیان یک خانواده را در پی داشته باشد.
رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.