فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی ظرفیتی مناسب برای سرمایه گذاری و توسعه است، گفت: بهترین معادن دنیا را در استان داریم اما به خوبی از آن استفاده نکردیم.

سردار محمدرضا مهدوی،  در دیدار با رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن همه نیازمندی‌های مردم را هدف قرار داده است اظهار کرد: در جنگ اقتصادی امروز، دشمن با ظالمانه ترین تحریم‌ها، فشارهای  اقتصادی سنگینی را به مردم وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مردم ما در ولایت مداری زبانزد و خاص هستند افزود: به طوری که امام راحل فرمودند که در زمان رسول الله هم چنین مردم متعهد و ولایی دیده نشده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه براین باوریم که باید نگاه ویژه ای در همه بخش‌ها به حوز ه اقتصادی شود، گفت: امروز در یک نبرد اقتصادی هستیم و وقتی جنگ اقتصادی پیش می‌آید ما وظیفه  بیشتری برای ایفای نقش پیدا می‌کنیم.

مهدوی با بیان اینکه تلاش ما براین است تا همه ظرفیت‌ها را بسیج کنیم تا در برابر طرحهایی که دشمن میخواهد ما را زمین بزند نقشه‌های او را برآب کنیم افزود: ما معتقدیم باید هم به فعالان اقتصادی وانهایی که تلاش می‌کنند در این برهه از زمان با ایجاد زمینه اشتغال چرخی از مملکت را به چرخ می‌آورند کمک شود تا سرمایه گذار ناامید نشود و نیز در کشف و شناسایی افرادی که می‌توانند کارآفرینی کنند، تا این زنجیره کمک به نفع مردم و پویایی اقتصاد و تشور باشد.

وی با تاکید براینکه استان خراسان جنوبی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی در بخش‌های مختلف از جمله در بخش معدن دارد، افزود: با توجه به دارایی‌هایی که در بخش مختلف معادن داریم به راستی می‌توان استان را با عنوان بهشت معادن یا عسلویه معدنی نام ببریم.

مهدوی با اشاره به اینکه سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان از همان سال‌هایی که کلنگ آن بر زمین خورد تا کنون توانسته است گام‌های خوبی بردارد و اعتماد جامعه اقتصادی استان را جلب کرده است که این اعتماد بزرگترین سرمایه است.

مهدوی راه ‌آهن را یکی از مهم ترین دلایل برای توسعه در حوزه‌های اقتصادی استان دانست و افزود: باید پتانسیل‌هایی که وجود دارد به فعلیت برسد.

وی با تاکید بر اینکه ما در استان خراسان جنوبی برخی معادنی داریم که در هیچ نقطه دنیا وجود ندارد اما متاسفانه آن گونه که باید نتوانستیم از انها استفاده کنیم، گفت: امید است با پشتکار و تلاش‌های افرادی مانند شما که دلشان برای اقتصاد میتپد بتوانیم شاهد رشد و توسعه استان باشیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی با ظرفیت‌هایی که ایجاد کرده است پتانسیل خوبی برای استان است گفت: مرزماهیرود موقعیت استراتژیک ومنحصر به فرد در شرق کشور است منطقه ای بکر که البته هنوز نتوانستیم به نقطه‌ای برسانیم که از نظر اقتصادی آن گونه که باید رشد کند.

سرمایه گذاری امن در خراسان جنوبی 

مرتضی صفدری زاده، رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه اشتغال و اقتصاد مقاومتی همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان، تکیه بر اقتصاد و اشتغال اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که سبب خنثی‌سازی تحریم‌ها می‌شود گفت: ما هم در

وی بیان کرد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان بر اشتغال وکارآفرینی تاکید زیادی داریم و همه دغدغه ما براین است طرحهایی را به سرمایه گذاران پیشنهاد دهیم که برای سرمایه گذار سود واز سویی دیگر اشتغال آفرین باشد.

صفدری زاده با بیان اینکه با توجه به ظرفیتی که در استان وجود دارد میزبان ۸۹ فقره سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی هستیم که در بخش‌های صنعتی، خدماتی و تجاری سرمایه‌گذاری کرده‌اند، گفت: منطقه ویژه اقتصادی در استان توانسته در این سال‌ها بسترسازی مناسبی را برای مبادلات کالا داشته باشد و نقش خود را به عنوان موتور محرکه به خوبی ایفا کند.

وی با تأکید بر اینکه نگاه ما در این سازمان نگاهی رو به جلو و امید به آینده است، افزود: خراسان‌جنوبی با وجود ظرفیت‌ها پتانسیل‌هایی که دارد باید بیشتر از این و بهتر در سطح ملی معرفی شود و به جای به کار بردن الفاظی مانند محرومیت از ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی در جهت معرفی استان استفاده شود؛ خراسان‌جنوبی می‌تواند نقش مؤثری در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد.

صفدری زاده با بیان اینکه تأکید داریم امروز امید آفرینی به جامعه می‌تواند نقش مهمی داشته باشد، افزود: خراسان‌جنوبی استانی سرشار از معدن کشاورزی و ظرفیت‌های خدادادی بوده که با اطلاع‌رسانی‌های بهتر و بیشتر می‌توان شاهد اتفاقات بهتری در استان بوده و شاهد جهش رشد اقتصادی باشیم.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از مواردی که برای سرمایه گذار اهمیت زیادی دارد آرامش و امنیت خاطر است که خراسان جنوبی از این لحاظ استانی آرام و امن بوده، افزود: منطقه ویژه اقتصادی در بخشهای صنعتی خدماتی و تجاری فعالیت دارد

صفدری زاده با بیان اینکه تنها پایانه صادراتی سنگ و فرآورده‌های معدنی کشور را در این منطقه داریم، ادامه داد: مررز ماهیرود به عنوان بندر خشک در بخش‌های ترانزیت و ترانشیپ فعال است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور