#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 اجرای طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی با عنوان “حامیم” (حلقه‌های میانی) روز شنبه با حضور ۲۵۰ دانشجو در دانشگاه بیرجند آغاز شد.

 آیین افتتاحیه این طرح که از امروز پنجم شهریور به مدت یک هفته ادامه دارد با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد.

آموزش در سه عنوان اندیشه یک و ۲ (طرح کلی)، تاریخ شامل همرزمان امام حسین (ع) و انقلاب شامل خط امام خمینی (ره) در این طرح لحاظ شده است که ۲ واحد درسی از دروس معارف اسلامی محسوب می‌شود.

همچنین آموزش‌های تکمیلی در حوزه مباحث معرفتی از قبیل مقایسه تطبیقی حکمرانی امام علی (ع) و جمهوری اسلامی با محوریت بحث ولایت فقیه و تحولات منطقه و جهان نیز در این برنامه دیده شده و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارتی از قبیل مهارت‌های ارتباط موثر، الزامات شبکه‌سازی، تفکر نقادانه، مباحث مربوط به نشریات و مدیریت زمان از دیگر برنامه‌های طرح حامیم است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند در آیین افتتاحیه این طرح گفت: هدف از طرح حامیم که در زمان تعطیلی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود، توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام محمدعلی جعفری با بیان اینکه دانشگاه بیرجند در خراسان جنوبی به عنوان محور دانشگاه‌ها شناخته می‌شود اظهار داشت: این حرکت فرهنگی از چهار ماه قبل مطرح شد و ۲ ماه گذشته همکاران در دانشگاه‌های خراسان جنوبی و دفاتر نهاد، مشغول همکاری و فعالیت بوده‌اند تا اینکه زمینه برای حضور دانشجویان فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح حامیم در دانشگاه بیرجند پنج کمیته تشکیل شده است افزود: بسیاری از افرادی که اکنون در طرح حامیم حضور دارند با وجود تعطیلی دانشگاه‌ها، از استان‌های دوردست آمده‌اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند تصریح کرد: یکی از اهداف مهم طرح حامیم برای فعالان فرهنگی، حرکت کردن در جهت فعال‌سازی حلقه‌های میانی جامعه است.

وی گفت: این موضوع مهم جزو مطالبات مقام معظم رهبری است که اگر این حلقه‌ها فعال شوند می‌توانند از طرفی واسطه‌ای بین حاکمیت و مردم باشند و مسائل را شناسایی و تبیین کنند از طرفی انتقال به حاکمیت و مدیریت کلان کشور داشته باشند.

حجت‌الاسلام جعفری اضافه کرد: برای این حرکت مهم چه کسانی بهتر از قشر فرهیخته، دانشجو، نخبگان و حوزه‌های علمی و دانشگاهی هستند لذا طبیعی است این مجموعه می‌توانند این بار سنگین را بر دوش گرفته و این رسالت را برای انقلاب انجام دهند.

وی گفت: به دلیل شیوع کرونا ۲ سال است آموزش عالی در اکثر دانشگاه‌های کشور به‌صورت غیرحضوری برگزار شد لذا کارهای فوق برنامه برای دانشجویان قابل دسترسی نبود و این برنامه یک هفته‌ای می‌تواند این خلا را پر و ضعف‌ها را شناسایی کرده و زمینه جبران برنامه‌ها را فراهم کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند گفت: بنابراین لازم است کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی و افرادی که دغدغه کار فرهنگی دارند، ساماندهی شوند و در این طرح با آغاز سال تحصیلی جدید با نشاط و آماده به عرصه فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها ورود کنند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور