استاندار خراسان جنوبی گفت: یکصدا شدن، انسجام، وفاق و همدلی همه مدیران، قشرها و گروه‌های استان، تنها راه رسیدن به پیشرفت و توسعه است.

جواد قناعت روز یکشنبه در نشست فرمانداران استان خراسان جنوبی افزود: تا خودمان نخواهیم کسی استان ما را به توسعه و تعالی نمی‌رساند لذا همه باید بدانیم اگر استانی پیشرفت کرده است مدیران نسبت به منافع آن استان حساس بوده‌اند.

وی تاکید کرد: وقتی پای منافع استانی به میان می‌آید، همه باید در کنار هم و یکصدا باشیم و منافع استان را با هیچ چیز معامله نکنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه حساسیت‌های بین شهری باید کنار گذاشته شود گفت: همه استان باید دیده شود و ما مدیران باید بدانیم که فقط یک شهر داریم و آن خراسان جنوبی است.

وی افزود: با تعامل، همکاری و هم‌صدایی می توانیم منابع، اعتبارات و امکانات بیشتری را برای استان جذب کنیم و در راستای پیشرفت آن، گام‌های بلندتری برداریم.

قناعت گفت: این وظیفه فرمانداران، مدیران، گروه‌های سیاسی، متنفذین و رسانه‌هاست که هر آنچه باعث تعالی و پیشرفت استان می‌شود را با جدیت دنبال کنند.

وی با اشاره به جایگاه فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌ها تاکید کرد: نقش فرمانداران باید در شهرستان‌ها پررنگ دیده شود و محوریت امور با نمایندگان عالی دولت در مناطق باشد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در توزیع منابع و اعتبارات همه شهرستان‌ها برای ما یکسان هستند و طبق قانون انجام می‌شود.

وی گفت: نه تنها با سفر مدیران مخالف نیستم بلکه معتقدم یک پای مدیران باید در تهران باشد و این روند از گرفتن مجوز و منابع تا تخصیص اعتبار ادامه پیدا کند.

قناعت اظهار داشت: با هر پیگیری و اقدام خاصی در راستای توسعه و تعالی استان موافقم و از انجام هر کاری که ما را یک قدم جلو ببرد، رضایت دارم.

وی مهمترین تکلیف مدیران استان را جذب منابع عنوان کرد و گفت: مدیران باید با جدیت در منابع سازی، به طور پیوسته در مرکز کشور پیگیر اعتبارات و مجوزها باشند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی اضافه کرد: البته پیگیری امور در مرکز توسط مدیران باید هدایت شده و طبق هماهنگی با مجموعه استانداری باشد تا رفع مسائل و مشکلات استان با برنامه‌ریزی و هدفمند پیش برود.

وی از برنامه‌ریزی برای سفرهای شهرستانی خبر داد و گفت: امیدواریم با رصد حوزه‌های شهرستانی و مناطق مختلف استان بتوانیم گام‌های موثری در رفع موانع توسعه و مشکلات مردم برداریم.

قناعت بر اجرای دقیق برنامه‌های دولت در سطح استان نیز تاکید کرد و افزود: در اجرای طرح جهش تولید مسکن باید برای شهرستان‌هایی که مشکل کمبود زمین دارند، موضوع با جدیت دنبال و رفع شود.