#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی بر لزوم همراهی دستگاه‌های اجرایی برای آسایش معلولان تأکید کرد.

 

حجت الاسلام نصیرایی در دیدار با رئیس اداره بهزیستی شهرستان طبس به مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: کمک به رفع مشکلات بهزیستی و به ویژه نگاه مخصوص به نیاز‌های جامعه  هدف بر عهده همه دستگاه‌های اجرایی است و نباید محدود به یک اداره شود و مهمتر اینکه باید از ظرفیت خیرین استفاده کرد.

حسینی رئیس اداره بهزیستی شهرستان طبس در این جلسه گفت: گستردگی خدمات باعث چالش‌هایی برای این مجموعه می‌شود و خدمات بهزیستی در بیشتر موارد آحاد جامعه را در بر می‌گیرد.

او فقدان متخصص اعصاب و روان در بیمارستان طبس را دلیل بروز مشکلاتی برای بیماران تحت پوشش بهزیستی در شهرستان دانست و گفت: در حال حاضر ۱۸ انجمن بخش خصوصی در شهرستان طبس به ارائه خدمات پرداخته‌اند که بازوی ارزشمندی برای اداره بهزیستی در شهرستان طبس محسوب می‌شوند.

حسینی گفت: پیگیری احداث کمپ ترک اعتیاد به عنوان یک الزام در شهرستان طبس مورد نظر است که می‌طلبد سایر دستگاه‌ها با متولی این اقدام همراهی داشته باشند.

نگاه کم‌سابقه به هلال احمر طبس در ۴٠ سال گذشته

نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای اجرایی جمعیت هلال احمر شهرستان طبس در دیدار با رئیس هلال احمر طبس گفت: سه موضوع اصلاح ساختار اداری و تعیین جایگاه حقیقی شعبه ویژه طبس پس از آنکه ارتقاء یافته و نیاز به تشکیلات جدید دارد، تسریع در راه اندازی نمایندگی‌های دستگردان و دیهوک و احداث پایگاه بین المللی امداد و نجات حوزه معادن شهرستان از جمله مواردی است که در تهران پیگیر هستم و شورای اجرایی هم در صحنه پیگیری‌ها باشند.

آزاد رئیس هلال احمر شهرستان طبس گفت: ارتقاء شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان طبس به شعبه ویژه و معاونت مدیر عامل، تأمین ۴ دستگاه ماشین‌آلات امدادی و لجستیکی، به کارگیری ۷ نیروی جدید، تأمین تجهیزات جدید امدادی مورد نیاز در آب، آغاز احداث ۳ پایگاه جدید امداد و نجات، تأمین اعتبار بهسازی سالن همایش، تأمین اعتبار برای رفع نیاز بیماران صعب العلاج از جمله مواردی است که در نهایت با پیگیری‌های جدی نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی و مساعدت رضایی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی و جدیت شورای اجرایی شعبه ویژه طبس انجام شده است.

افزایش اعتبارات احداث و افزایش تعداد پایگاه‌های امداد و نجات، افزایش تجهیزات امدادی، راه‌اندازی نمایندگی‌های جمعیت هلال احمر در بخش‌های دستگردان و دیهوک و افزایش نیروی انسانی از جمله موارد مطالبه شعبه ویژه طبس بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیماتی در این زمینه گرفته شد.

در این جلسه رضایی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز حضور داشت.