نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: نیازهای مردم برای تهیه البسه اسلامی باید برآورده و در تولید این گونه لباس‌ها به خلاقیت و هنر توجه شود.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در نشست با جمعی از مسوولان فرهنگی و فعالان بازار بیرجند افزود: از پیشنهادات و طرح‌های کارشناسی شده در بخش حمایت از البسه اسلامی پشتیبانی می‌کنیم.

وی گفت: در حال حاضر فروشگاه‌های عرضه لباس‌های اسلامی محدود هستند و خانواده‌ها خیلی باید جست‌وجو کنند تا لباس مد نظر خود را پیدا کنند، این در حالیست که لباس‌های ناموزون بسیاری در بازار قابل مشاهده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در این زمینه باید اقدام اساسی صورت گیرد، گفت: انسان‌های متعهد و با منطق برای حفظ جامعه و پیشگیری از دام‌هایی که دشمنان برای ضربه زدن به هویت فرهنگی و اجتماعی خانواده‌ها در سر دارند، تلاش کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر فرهنگ تذکر لسانی در جامعه کمرنگ است و باید در این زمینه کار شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: با توجه به حضور دادستانی هوشیار (دادستان بیرجند) در صحنه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، می‌طلبد بیش از پیش کار کنید و اگر نقدی هست بازگو کنید، امیدواریم در زمینه ترویج فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر بیش از پیش موفق باشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر از هر جهت نیک و حسن ذاتی دارد و دارای چهار بُعد است، تصریح کرد: بعد اول در برخورد با افرادی است که مسلمان هستند و باید شما حکم اسلام را به آنها گوشزد کنید چرا که نمی‌توان فردی ادعای مسلمانی  اما از حکم اسلام شانه خالی کند.

وی بُعد دیگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در بر خورد با افراد غیرمسلمان دانست و بیان کرد: افراد غیرمسلمان در کشور ایران اسلامی زندگی می‌کنند که در قانون اساسی این کشور حفظ حجاب جزو قوانین این کشور است، لذا نمی‌شود فردی از تمامی مزایای قانون استفاده کند اما براساس هواهای نفسانی بی‌قانونی کند.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی افزود: شما باید با رفتار مناسب قانون را به این افراد یادآوری کنید، چرا که خیلی‌ها خود را قانونمند می‌دانند اما در بحث قانون حجاب بی‌تفاوت هستند.

وی اظهار داشت: بُعد سوم این فریضه اینکه این مسئله به مقابله با طرح‌ها و حیله‌های دشمن می‌پردازد و شما به عنوان انسان‌های متعهد و با منطق برای حفظ جامعه و پیشگیری از خطراتی که پشت سر این دام هست و حتی حفظ همان افرادی که نمی‌دانند با این رفتارشان در زمین دشمن بازی می‌کنند یا حتی افرادی که می دانند در این زمین بازی می‌کنند، تلاش کنید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: افراد به اصطلاح روشنفکر و غرب پرست باید از تاریخ عبرت بگیرند چرا که ۷۰۰ سال قبل در آندلس زمانی که دشمنان بر مسلمانان پیروز شدند ابتدا نیروهای ستون پنجم خود را جمع کرده و آنها را آتش زدند و گفتند که وقتی این افراد به جامعه خودشان رحم نکردند ما چطور به آنها اعتماد کنیم؟!

وی با تاکید بر اینکه بُعد آخر فریضه امر به معروف نهی از منکر یک مسئله انسانی است، خاطرنشان کرد: در مبارزه با ویروس منحوس کرونا یکسری قیود محدودیت‌هایی از سوی ستاد مبارزه با کرونا ابلاغ می‌شود که بر همگان لازم است اجرا شود و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همواره از این مسئله پشتیبانی کرده و جا دارد در اینجا از زحمات همه دست‌اندرکاران سلامت جامعه تشکر شود، اما در مسئله بی‌حجابی و بی‌عفافی نیز به مراتب خطر بیشتری از کرونا وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در زندگی افراد، حجاب بهداشت عفاف است و عفاف بهداشت جامعه، لذا در صورتی که این فریضه در جامعه اسلامی از بین برود، می‌شود همان چیزی که امروز در غرب نمی‌توانند اوضاع وخیم خود را جمع کنند.

وی با اشاره به بحران‌های اجتماعی و فرهنگی در خانواده‌های اروپایی گفت: عوارض بی‌تفاوتی نسبت به مسائلی همچون حجاب و عفاف، صله رحم و کمرنگ شدن اهمیت خانواده در جوامع، خطر آن به مراتب از ویروس کرونا بیشتر است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: در این بُعد منطق شما این باشد که به عنوان یک انسان جامعه انسانی آفت دیده و آن هم چه آفت بزرگی، از همین جاها شروع می‌شود، حدود ۶۵ سال قبل که نماینده آیت الله بروجردی در هامبورگ آلمان بود در مشهد و در جلسه‌ای از وضع فرهنگ اروپا و آلمان می‌گفت، ما خیلی تعجب می‌کردیم که آیا اینها انسان‌اند؟! ظاهر اتو کشیده و کرواتی و عطر زده‌ اما باطن پوک و جامعه‌ای از هم گسسته دارند.

وی با اشاره به اینکه این جامعه از هم‌گسسته از همین بدحجابی‌ها و بی‌قانونی‌ها شروع می‌شود گفت: شما با منطق و با بیّن هستید و در پیش خدا و انسان‌های عاقل کار شما منطقی است، حتی اگر در این مسیر سرسختی‌هایی هم باشد، شما تلاش خود را انجام دهید حتی طوری عمل کنید که در خارج از مرزهای ایران نیز تاثیرگذار باشید.