مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از جابجایی ۹۱۰۰۸۰ تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود طی ۱۱ ماهه امسال خبر داد.
، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: از ابتدای سالجاری ۹۱۰۰۸۰ تن کالا اعم از صادرات وترانزیت با ۳۳۹۲۸ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی ماهیرود انجام شده است.
وی افزود: از این میزان جابجایی کالا، ۴۲۷۲۳۶ تن کالا صادرات و ۴۸۲۸۴۴ تن کالای ترانزیتی به کشور افغانستان حمل شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته جابجایی کالا در بخش صادارت از نظر وزنی ۴ درصد و از نظر سفر کامیون ۴۲ درصد رشد و در بخش ترانزیت ۳۸۰ درصد رشد داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی عمده ترین کالاهای صادراتی از پایانه مرزی ماهیرود را فراورده های نفتی و سیمان اعلام کرد.
جلال زاده همچنین با اشاره به افزایش ۴۳ درصدی جابجایی مسافر از این پایانه افزود: طی ۱۱ ماهه امسال تعداد ۳۵۸۶۰ نفر مسافر ورودی و ۲۳۳۴۶ نفر مسافر خروجی جمعا ۵۹۲۰۶ نفر مسافر از پایانه مرزی استان تردد کرده اند که میانگین کل تردد روزانه مسافر حدود ۲۴۰ نفر بوده است.
وی در پایان به پیگیری های مکرر در خصوص افزایش تعداد شرکت های مسافربری و ساماندهی ناوگان سواری کرایه مستقر در مرز ماهیرود، همچنین ارتقاء سطح خدمات به مسافرین در سالن مسافربری جهت رفاه حال مسافرین متردد از مرز ماهیرود اشاره کرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور