استاندار خراسان جنوبی گفت: ۳۰ هکتار از ظرفیت طرح هزار هکتاری احداث گلخانه‌ در استان به بسیج سازندگی واگذار می‌شود و این حجم از گلخانه باید به کشت هیدروپونیک اختصاص یابد.

حمید ملانوری  در نخستین نشست کارگروه استانی هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر برنامه‌های بسیج سازندگی استان در سال ۱۴۰۰ افزود: با توجه به کویری بودن خراسان جنوبی، این حجم از کشت هیدروپونیک می‌تواند بخشی از علوفه مورد نیاز دام استان را تامین کند.

“طرح نهضت گلخانه‌ای خراسان جنوبی شامل احداث ۷۰۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای، ۱۵۰ هکتار بارگاه بهداشتی زرشک، ۱۵۰ هکتار مجتمع دامپروری و ۵۰ هکتار شهرک شیلاتی است که براساس امضای تفاهم‌نامه بین استانداری خراسان جنوبی و شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران در سال ۹۸ اجرایی شد و در مجموع ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد”.

استاندار خراسان جنوبی به گزارش‌های ارائه شده در این نشست اشاره کرد و گفت: این گزارش حکایت از تعامل بسیار ارزنده دستگاه‌های اجرایی و بسیج سازندگی دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به همخوانی کارهای جهادی با صرفه و صلاح استان، این شیوه کار باید ادامه پیدا کند.

ملانوری افزود: استان آمادگی دارد اجرای تمامی پروژه‌هایی که در توان بسیج سازندگی است و به لحاظ قانونی و تخصصی نیز مقدور باشد، به این مجموعه واگذار کند.

وی گفت: این اقدام در راستای کاهش هزینه‌ها و تسریع در روند اجرای پروژه‌ها صورت می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی بسیج سازندگی را به لحاظ وجود نیروی انسانی غنی، ظرفیت بسیار خوبی ارزیابی کرد و افزود: از این ظرفیت در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های استان استفاده می‌شود.

وی به ساختار فعالیتی ستاد توسعه خاوران اشاره کرد و گفت: ظرفیت بسیج سازندگی فرصت خوبی برای تحقق برنامه‌های ستاد توسعه خاوران است.

ارائه گزارش یک ساله اقدامات بسیج سازندگی، برنامه‌ریزی برای تعامل و همکاری مناسب با دستگاه‌های اجرایی در راستای عملیاتی کردن پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی سال ۱۴۰۰، حمایت و پشتیبانی از فعالیت جهادگران در سال جاری و هم‌افزایی در راستای آموزش توانمندسازی و اشتغال روستایی، از دستور کارهای نخستین نشست کارگروه استانی هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر برنامه‌های بسیج سازندگی استان در سال جاری بود.