مسوول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: آمادگی حمایت برای تکثیر سایت‌های هوشمند زمینی بارورسازی ابرها را داریم تا در استان خراسان جنوبی و کشور به ظرفیت مطلوب برسد.

سردار محمد زهرایی روز یکشنبه در آیین افتتاح اولین ایستگاه زمینی هوشمند بارورسازی ابرها در کشور که در ارتفاعات باقران بیرجند راه‌اندازی شد، افزود: گزارش طرح ایجاد سایت هوشمند بارورسازی ابرها نزد مقام معظم رهبری هم ارائه شده است و باید از دست‌اندرکاران و حامیان این طرح تقدیر کرد.

وی گفت: باید از همه توان خود در مسیر پیشرفت کشور بهره بگیریم زیرا یک انتخاب نیست و یک ضرورت است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: اغتشاشات به ما آموخت همانطور که دشمنان در جبهه باطن از همه داشته‌هایشان استفاده کرده‌اند ما هم باید در جبهه حق متحد و منسجم باشیم.

وی گفت: دشمنان در اغتشاشات نشان دادند که عمود خیمه نظام را هدف قرار داده‌اند و این موضوع در شعارهای کف میدان و فضای مجازی هم مشخص بود که تخریب ولایت و خادمین ملت مورد هدف است.

سردار زهرایی افزود: دشمن می‌خواست ستون خیمه را متزلزل کند و بگوید در این کشور خدمتی انجام نمی‌شود و همه مشکلات از سوی جمهوری اسلامی بر ملت تحمیل می‌شود پس طوری وانمود می‌کرد که به مردم خیانت شده است.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی باید دفاع قاطع و شفاف از ولایت داشته باشیم و در مسیر خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

مسوول سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه یکی از ابعاد خدمت موثر با نگاه آینده‌پژوهی، عرصه دانش‌بنیان و فناوری است گفت: آینده از آن کسانی است که از کارگران علمی سود ببرند و کارگر علمی کسی است که جسارت استفاده از علم خود را داشته باشد لذا در کشور با توجه به تعدد مراکز دانشگاهی به چنین نیروهایی نیاز داریم.

وی افزود: استفاده از دانش و علم موجب کارآفرینی با خطرپذیری می‌شود چرا که نخبگان با همه سختی‌ها و بروکراسی‌های اداری کار را به مرحله عملیاتی می‌رسانند و استفاده از علم و دانش در کنار جسارت به کار بردن آن در زمینه‌های مختلف می‌تواند آورده‌های خوبی برای کشور داشته باشد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در این آیین با تاکید بر لزوم توجه به دانش‌بنیان‌ها گفت: خودباوری امروز در جوانان به وجود آمده و باید تقویت شود که نیازمند توجه بیشتر است تا ثمره آن به کشور و مردم برسد.

سردار محمدرضا مهدوی اظهار داشت: علیرغم همه مشکلات و بی‌مهری‌ها به فعالان علم و فناوری اما با حمایت‌های بسیج علمی شاهد بهره‌برداری رسمی از پروژه باروری ابرها در استان هستیم.

وی گفت: اولین بار در کشور سایت زمینی هوشمند باروری ابرها ایجاد شده تا به عنوان خدمتی ارزنده و دانش مورد نیاز منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به خشکسالی‌های متوالی در این استان اضافه کرد: امید است پروژه دانش‌بنیان بارورسازی ابرها در کاهش اثرات خشکسالی با افزایش بارندگی موثر باشد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور