استاندار خراسان جنوبی گفت: برپایی ۷۹۰ شعبه اخذ رای در استان به مرکز پیشنهاد شده‌ و حداقل در ۳۰ درصد شعب، فرآیند اخذ رای به صورت الکترونیکی است.

جواد قناعت  در نشست ستاد انتخابات خراسان جنوبی که با حضور فرمانداران استان برگزار شد افزود: مسئولان متولی همه تلاش خود را به کار گیرد تا انتخابات الکترونیک را در تعداد شعب بیشتری داشته باشیم.

وی با تاکید به راه‌اندازی و تجهیز دبیرخانه ستاد انتخابات استان گفت: درخصوص تامین نیروی فناوری در شهرستان‌های یازده‌گانه خراسان جنوبی کمبود احتمالی این نوع نیروها از دستگاه‌های اجرایی مختلف تامین شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمنان و معاندان در داخل به دنبال این هستند که با کاهش مشارکت مردم در انتخابات، مشروعیت نظام را زیرسوال ببرند افزود: در تقابل با توطئه‌های مختلف باید اقدامات دولت و نظام در راستای امیدآفرینی و افزایش مشارکت سیاسی برای مردم تبیین و تشریح شود.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در هفته دولت امسال جملات خوب و کلیدی درخصوص اقدامات دولت سیزدهم بیان کردند و در حال حاضر فضای کار، تلاش، کوشش و خدمت‌رسانی بر کشور غالب شده و دولت دغدغه‌ای جز خدمت به مردم و حل مشکلات آنان ندارد.

قناعت گفت: دولت فقط به دنبال آن است که مردم احساس رفاه، آرامش و آسایش کنند و فقط رضایت خداوند متعال برای دولت مهم است.

وی با اشاره به افتتاح فاز نخست کارخانه فولاد قاینات در دولت سیزدهم بیان کرد: همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته طرح راه آهن استان تامین اعتبار و عملیات اجرایی آن با حضور رئیس جمهور در روز اربعین آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مردم همچنان پای آرمان‌های انقلاب و نظام هستند گفت: دشمنان درخصوص کاهش درصد مشارکت مردم در انتخابات در حال برنامه‌ریزی هستند تا مشروعیت نظام را زیر سوال ببرند.

وی افزود: دشمنان پس از شکست در اغتشاشات، به دنبال نا امید کردن و کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند که باید در این خصوص آمادگی و مقابله لازم را داشته باشیم.

قناعت با اشاره به اینکه امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت چهار مولفه اصلی انتخابات است تاکید کرد: باید برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه از الان برنامه‌ریزی کنیم و از وظایف اصلی فرمانداران برگزاری انتخابات و ایجاد امنیت آن است که باید موضوع امنیت جدی گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: سلامت انتخابات از مولفه‌های مهم است که باید مراقبت‌های لازم انجام شود تا خدشه‌ای به سلامت و پاکدستی انتخابات وارد نشود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از وظایف اصلی مسوولان تلاش برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات است و افزایش مشارکت مردم در انتخابات آبی بر آتش توطئه‌های دشمنان خواهد بود که باید با تبیین اقدامات دولت و نظام ورود جدی داشته باشیم.

وی از فرمانداران خواست با حضور مستمر در روستاها همه تلاش خود را برای افزایش مشارکت سیاسی مردم به کار گیرند.

قناعت با تاکید بر استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی در زمینه نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات برگزاری انتخابات بیان کرد: باید فرمانداران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات بی‌طرف باشند تا شاهد برگزاری انتخابات سالم در استان باشیم.

وی بر همکاری مستمر با هیات نظارت بر انتخابات استان نیز تاکید کرد و گفت: هیات‌های اجرایی ستاد انتخابات خراسان جنوبی براساس تقویم قانونی و به موقع در استان برگزار شود.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: با گروه‌های سیاسی و مرجع، علما، ائمه جمعه، جوانان، ورزشکاران و هنرمندان در استان نشست‌های مختلفی در موعد مقرر برگزار شود تا با گرم شدن تنور انتخابات شاهد مشارکت حداکثری مردم باشیم.

وی افزود: همچنین در راستای شور و نشاط انتخابات باید تعامل با صدا وسیما و رسانه‌های استان افزایش یابد.

استاندار خراسان جنوبی بعد از شرکت در جلسه ستاد انتخابات استان از دبیرخانه این ستاد بازدید کرد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد.