نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: جهاد تبیین و پرده‌برداری از مکر و جنایات غربی‌ها، وظیفه حوزه و دانشگاه است که باید در این زمینه طرح و برنامه داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی  در دیدار جمعی از اعضای بسیج طلاب و دانشجویی استان که به مناسبت دوم آذر سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۷ مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه برگزار شد، اظهار کرد: جهاد تبیین برای نجات بشریت کارساز است و اگر این مساله حل نشود، هیچ چیزی به ثمر نخواهد رسید.

وی گفت: شرط اول این است که چارچوب فطری او به عنوان انسان سالم نگه داشته شود و باقی مبانی را باید حتما متکی به فطرت کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بر مبنای فطرت رشد عقلانی، برهان و استدلال دارد افزود: همچنین از علم که در دین، «طَلَبُ‌ الْعِلْمِ‌ فَرِیضَهٌ» است، آن هم علمی که بر نهاد پاک انسانی مبتنی باشد والا ابزار خطرناکی در دست کسی است که انسانیتش فاسد شده است.

وی با اشاره به حضور بسیجیان در انواع و اقسام مسائلی که در جامعه پیش می‌آید گفت: بسیجی صادق همواره دنبال سختی و حل مشکلات است، دیگران را بر خود مقدم بدارد و به مردم خدمت‌رسانی کند که در همه اینها هم براساس مبانی انبیاء، به دنبال کسب رضایت خداوند است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: بسیجی صادق اهل طمع، ترس، سازش و ریا نیست و در همه برنامه ها از جمله دوران دفاع مقدس، زلزله، سیل و توزیع کمک‌های مومنانه نقش‌آفرینی می‌کند و این از آثار وجود بسیجیان است.

وی با اشاره به احساس مسئولیت بسیجیان در جهاد تبیین افزود: انسان باید نجات پیدا کند و اگر مساله تبیین حل شود راه برای نجات انسان باز می‌شود اما اگر مبهم ماند و هر کسی هرچه خواست پارازیت داد، مشکل بشریت حل نخواهد شد لذا اکنون جهاد تبیین کارساز است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه انقلاب اسلامی کار بسیار بزرگی انجام داده است، گفت: این غرب وحشی که بعد از جنگ جهانی اول و دوم که به وسیله خودشان ایجاد شد در یک مقطعی که ترس و فقر همه مردم را زمین گیر کرده بود جای پای خود را به صورت‌های غلط انداز محکم کردند.

وی افزود: آنها بدترین عناصر را بر ملت‌ها مسلط کردند و فرهنگ مردم را از بین بردند در حالی که این غرب وحشی سلطه بر جهان را تمام شده می‌دانست اما انقلاب اسلامی مانع سلطه آنان بر جهان شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به فتنه و توطئه غربی‌ها در حوادث اخیر کشور گفت: زمینه‌ساز امر دشمن در کشور افراد خائن و منافق هستند که به وسیله همین افراد ۱۷ هزار نفر از بهترین‌های ملت ایران اسلامی را ترور و شهید کردند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور