استاندار خراسان جنوبی گفت: شعار امسال و تاکید مقام معظم رهبری یک سرمشق، دستور و منشور رفتاری، اخلاقی و گفتاری است در راستای این که تولید رونق بیشتری بگیرد.

«حمید ملانوری» روز شنبه در دیدار نوروزی با حجت الاسلام و المسلمین سید «علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام “تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها” از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: تاکید ایشان طی این سال‌ها بر تولید و رسیدگی به اوضاع و احوال معیشتی و اقتصادی نشان از اهمیت این موضوع دارد؛ هم از پنجره و درگاه اقتصادی و مشکلاتی که دشمنان در حوزه اقتصادی و معیشت بوجود می‌آورند که به تعبیر رهبری، جنگ نابرابر اقتصادی را در قالب تحریم‌ها و دشمنی‌ها ایجاد کردند.

وی اظهار داشت: دشمنان ما در این راستا هدف‌گذاری کردند که بتوانند کشور و مردم را به زانو دربیاورند و نتیجه آن بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام و کشور باشد و با بی‌اعتقادی و بی‌انگیزگی افراد در نهایت پشتیبانی مردمی از نظام را کاهش دهند ولی خوشبختانه با وجود همه تحریم‌ها، فشارها و گرفتاری‌هایی که ایجاد کردند، با مقاومت، صبر و گذشت مردم و تلاش‌هایی که نظام کرد و همراهی مردم اقتصاد ما در جهان رتبه قابل قبولی دارد و با وجود همه مشکلات مسیر کشور رو به جلو است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین برای استفاده از منابع و ذخایری که هر منطقه دارد از جمله استان خراسان جنوبی و هم در مسیر تولیدات فعلی و اقداماتی که انجام شده، بتوانیم پشتیبانی‌های لازم را انجام دهیم تا رونق بیشتری را در تولید و فضای کسب و کار داشته باشیم و موانع را برطرف کنیم.

وی افزود: تلاش ما در سال گذشته و در مدتی که توفیق پیدا کردم و قبل از آن هم این بوده که حمایت، کمک و پشتیبانی کنیم تا تولید و رونق اقتصادی را جلو ببریم و ستاد توسعه خاوران را راه‌اندازی کردیم تا هم‌افزایی، تعاملات، همگرایی و همکاری‌ها را افزایش دهیم.

طرح‌های سرمایه‌گذاری آماده شد

ملانوری گفت: در ماه‌های پایانی سال گذشته با وجود درگیری با کرونا اتفاقات خوبی رقم خورد که ثمرات خود را به تدریج نشان خواهد داد.

وی تصریح کرد: گفت و گوهایی داشتیم و طرح‌هایی را طراحی کردیم و تفاهم‌هایی با سرمایه‌گذاران داخل و خارج استان شکل گرفت از جمله زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و واحدهای بخشی خصوصی که فعالیت خوبی در بخش معادن و کشاورزی دارند و طرح‌هایی آماده شد تا در سال جاری بتوانیم آنها را پیگیری و عملیاتی کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: موضوع شعار امسال به طور جدی در دستور کار مدیریت استان و سیستم اجرایی است و ما یقین داریم به این که هر آنچه مقام معظم رهبری می‌فرمایند با زیرکی تمام، علم، تخصص و دلسوزی و در مسیر توسعه و پیشرفت اهداف انقلاب و کشور است.

وی اظهار داشت: حرکت در این مسیر براساس سیاست‌ها و قوانین کشور و براساس آنچه مدیریت بومی و دولت محلی در دستور کار قرار دادیم می‌تواند مشکلات را برطرف و استان را از این وضعیت خارج کند.

ملانوری افزود: استان در سال گذشته مسیر خوبی را طی کرد و در مسائل فرهنگی و اجتماعی شاهد فعالیت‌های خوبی در استان بودیم همچنین در مسائل آموزشی با وجود محدودیت‌های کرونا پیشرفت‌های خوبی حاصل شد.

وی گفت: در حوزه مسائل اقتصادی اگرچه توقع ما خیلی بیشتر از این است اما حرکت و مسیر استان رو به جلو است و در روزهای پایانی سال یکی از بهترین‌های بازارها را خراسان جنوبی داشت و کمترین مشکلات را در تامین اقلام اساسی داشتیم که آمار و ارقام آن موجود است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: درخصوص کرونا که یکی از مسائل خاص خراسان جنوبی بود، خیلی خوب در استان و کشور مدیریت شد به طوری که اکنون در زمینه ابتلا به کمترین سطح رسیده و فوتی‌های روزانه در استان تقریبا به صفر رسیده است و در این زمینه همه دستگاه‌ها، کادر سلامت، ائمه جمعه و روحانیون تلاش کردند.

همه شهرهای استان بالای حد نصاب نامزد دارند

وی به آغاز فرایند انتخابات ۱۴۰۰ از اسفند سال گذشته اشاره کرد و افزود: ثبت‌نام نامزدهای انتخابات شوراهای شهر پایان سال شروع شد و با وجود تبلیغات و بحث‌های روانی مبنی بر عدم مشارکت و ثبت‌نام افراد که گاهی در کنار یکسری مسائل داخل کشور تاثیرات خود را می‌گذارد اما اینجا همه همت و کمک کردند و در همه حوزه‌های انتخابیه ما در شهرها بالای حد نصاب لازم نامزد دارند و ثبت‌نام کردند که در مرحله بررسی صلاحیت‌ها است.

ملانوری گفت: بعد از آن که هیات‌های اجرایی و نظارت کار خود را انجام دهند از ۱۶ فروردین وارد مرحله ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستا می‌شویم و با هوشیاری مردم حتما نخبگان و افرادی که انگیزه و توان دارند حضور می‌یابند تا در حوزه‌های روستایی نیز با حضور افرادی که صلاحیت لازم را دارند، حد نصاب لازم را برای برگزاری انتخابات داشته باشیم و همه شوراهای شهر و روستا در انتخابات ۲۸ خرداد شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: براساس آموزه‌های دینی و فرهنگ ایرانی و قانون اساسی شوراها یکی از نعمات انقلاب اسلامی است که در این سال‌ها خدمات خوبی انجام دادند و حتما در این دوره نیز با قوت شکل خواهند گرفت.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در مورد انتخابات ریاست جمهوری نیز در زمان مقرر ثبت‌نام آغاز و تبلیغات انجام می‌شود که امیداوریم با راهنمایی‌های افراد ذی نفوذ از جمله نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه، روحانیون، سیاسیون، متنفذین و ریش سفیدان در خراسان جنوبی که همیشه درصد مشارکت بالا را داشته در این دوره هم انتخابات با مشارکت خوبی برگزار شود و رتبه خوبی را کسب کنیم زیرا باعث افتخار و اقتدار نظام و استان و کشور ماست.

وی گفت: حضور مردم پشتیبانی از ولایت و رهبری و اهداف انقلاب و نظام است که باعث شادی روح امام و شهدا خواهد شد و نتیجه آن خدمت بیشتر به مردم و کشور است.

ملانوری تصریح کرد: استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان آماده هستند در سال جاری پرتوان برای ارائه بهترین خدمت به مردم تلاش کنند و همه امکانات و ظرفیت‌ها را برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور به کار می‌گیریم.

وی رعایت قانون و اصل بی‌طرفی را در تمامی مراحل برگزاری انتخابات مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و برای اطمینان خاطر مردم نسبت به افزایش شعب اخذ رای و آموزش‌های لازم به مجریان انتخابات اقدام شده است.