#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

در شبانه روز گذشته از ۲۲مبتلای جدید به کرونا در استان، ۱۲نفر در بیرجند شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته از ۸۶آزمایش کرونا در استان انجام شده، آزمایش ۲۲نفر مثبت قطعی اعلام شد که از این تعداد ۶بیمار بستری در بیمارستان‌ها و ۱۶بیمار سرپایی هستند.
دکتر مهدی زاده با بیان اینکه از این تعداد ۱۲مورد از بیرجند، ۲مورد از بشرویه، ‌۲مورد از طبس، ۵مورد از فردوس و یک مورد از زیرکوه شناسایی شدند افزود: از سایر شهرستان‌ها مورد جدیدی گزارش نشده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۱بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از این تعداد ۳۲نفر مبتلای قطعی بیماری کرونا بوده که ۴نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که متأسفانه حال عمومی یک بیمار وخیم گزارش شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در این مدت ۴۹۵تست سریع کرونا نیز در استان انجام شده که منجر به شناسایی ۳۶بیمار کرونایی شد افزود: تا روز گذشته ۴۴هزار و ۲۰۵آزمایش کرونا در استان انجام شد که از این تعداد جواب تست ۱۶هزار و ۱۷۱مورد مثبت اعلام شد.
به گفته وی تا کنون ۱۵هزار و ۳۷۳بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافتند و یا در قرنطینه خانگی هستند.
وی گفت: در شبانه روز گذشته ۴۳بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان ها‌ی استان پذیرش شدند که در همین مدت ۳۸بیمار شامل ۱۲بیمار کرونا مثبت از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.