استاندار خراسان جنوبی گفت: اولویت نخست استان در توسعه معادن، ایجاد صنایع فرآوری مواد معدنی است زیرا فرآوری مواد معدنی باعث ایجاد اشتغال و ثروت می شود.

محمدصادق معتمدیان روز شنبه در جمع مردم شهر سه قلعه در شهرستان سرایان افزود: در برخی مناطق استان از جمله بخش سه قلعه ظرفیت های خوبی در زمینه معادن وجود دارد و خاک صنعتی بنتونیت که در این منطقه استخراج می شود، بخشی از معادن است.
وی بیان کرد: به سازمان صنعت، معدن و تجارت ماموریت داده شده که سایر ظرفیت های معدنی این منطقه شناسایی شود.
نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: تلاش خواهیم کرد درآمدی که از معادن در این شهرستان ایجاد می شود به جیب مردم منطقه برود و باید به منظور رسیدن به این هدف صنایع فرآوری برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت توسعه یابد.
وی اظهار داشت: در منطقه ای با اقلیم خشک قرار داریم که در ۲۰ سال گذشته درگیر یک دوره خشکسالی شدید بوده است و تلاش می کنیم ظرفیت های مختلف منطقه را شناسایی کنیم.
معتمدیان افزود: ظرفیت های خوبی در زمینه کشاورزی و باغداری وجود دارد که باید سرمایه گذاری دولت و مردم براساس ظرفیت های شهرستان باشد.
وی بیابان و کویر زیبای سه قلعه را از جمله جاذبه های گردشگری کشور ذکر کرد و گفت: کویر و آسمان پرستاره سه قلعه باید به عنوان یک منطقه ویژه گردشگری در آن سرمایه گذاری شود.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سنگ سحر منطقه سه قلعه یکی از سنگ های معروف منطقه و کشور است که اگر به فکر اشتغال هستیم باید فرآوری صنعتی مواد معدنی را دنبال کنیم.
وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد جمعیت عشایری شهرستان سرایان در بخش سه قلعه زندگی می کنند افزود: تکمیل زنجیره پرورش شتر با توجه به استعداد منطقه سه قلعه در دستور کار است و امید است با ورود شترهای اصلاح نژاد شده از آفریقا شاهد تحولی خوب در این حوزه با توجه به اقلیم منطقه باشیم.
معتمدیان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های خوب منطقه نیازمند تکمیل زیرساخت ها هستیم و احداث و تکمیل جاده های منطقه جزو اولویت های ما است.
وی گفت: ما در شرایطی تمام توان خود را برای حل مشکلات مختلف مردم به کار گرفته ایم که در یک جنگ تمام عیار با استکبار جهانی هستیم و امروز دشمن، جنگ اقتصادی و امنیتی تمام عیار را علیه کشورمان به راه انداخته است.
معتمدیان یکی از مهمترین اولویت های نظام و دولت را توجه به مناطق کم برخوردار برشمرد و افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات زیادی در ۴۰ سال گذشته به مردم مناطق مختلف ارایه کرده است که قابل مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیست.
وی اظهار داشت: در گذشته در خراسان جنوبی حتی یک متر جاده آسفالت روستایی نداشتیم ولی امروز به برکت نظام اسلامی بیش از ۶هزار کیلومتر جاده روستایی آسفالت شده و همه روستاهای بالای ۲۰خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: به برکت نظام اسلامی امروز گازرسانی به ۳۰ شهر استان انجام شده و ۶۰ درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار هستند.
وی گفت: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی پنج استان کشور از جمله خراسان جنوبی در برنامه بودجه امسال اعتبارات ویژه ای برای گازرسانی دارند و تا پایان سال ۱۴۰۰ همه روستاهای استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
استاندار خراسان جنوبی که از روز چهارشنبه به شهرستان های بشرویه، طبس و فردوس سفر کرده است، شامگاه جمعه وارد شهرستان سرایان شد.
دیدار با فعالان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان سرایان، برپایی میز خدمت و بازدید از روستاهای عشایری «چاه غیاث، چاه طالبی، چاه پنیری و چاه ترخی» از برنامه های معتمدیان در سرایان بوده است.
استاندار خراسان جنوبی روز چهارشنبه گذشته ضمن بازدید از روستاهای سیل زده شهرستان های بشرویه و طبس، مشکلات ساکنان این مناطق را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.
وی روز بعد در آیین گرامیداشت پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس شرکت کرد.
استاندار خراسان جنوبی عصر پنجشنبه در هفتمین سفر شهرستانی خود وارد فردوس شد و در سفر دو روزه ضمن بازدید از طرح ها و مجموعه های اقتصادی، با مردم شهرها و روستاهای مختلف این شهرستان دیدار کرد.
شهرستان سرایان در شمال غربی خراسان جنوبی و ۱۶۰ کیلومتری بیرجند است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله