استاندار خراسان جنوبی گفت: ماموریتی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان داده ایم تا با همکاری استانداری، سند توسعه متوازن شهرستان سرایان را تدوین کند.

محمد صادق معتمدیان جمعه شب در جمع مردم سرایان در مسجد جامع این شهر افزود: در این سند مشخص خواهد شد که در این شهرستان چه زمینه هایی به عنوان فرصت تلقی شود تا جهت گیری توسعه براساس آن ظرفیت ها باشد.
وی با بیان اینکه در زمینه زیرساخت ها از جمله محورهای مواصلاتی مشکلاتی در شهرستان سرایان داریم گفت: تلاش خواهیم کرد با جذب منابع ملی و تخصیص اعتبار استانی با اولویت بندی احداث محورهای مواصلاتی این شهرستان را در دستور کار قرار دهیم.
استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: شهرستان سرایان تازه تاسیس و نیازمند توجه بیشتر است که باید ساختار اداری در این شهرستان تقویت شود تا بتوانیم خدمات راحت تر را به مردم ارائه کنیم.
وی گفت: سرایان ظرفیت های خوبی در زمینه کشاورزی دارد که با تخصیص تسهیلات کم بهره از این قشر زحمتکش حمایت خواهد شد.
معتمدیان وجود معادن را از دیگر ظرفیت های خوب شهرستان سرایان برشمرد و افزود: حمایت از سرمایه گذاران در بخش فرآوری مواد معدنی مدنظر است و با مشارکت مردم، سرمایه گذاران را کمک خواهیم کرد که بخش صنعت شهرستان فعال و زمینه اشتغال جوانان و تولید ثروت فراهم شود.
وی تاکید کرد: در حالی که اکنون محصولات معدنی ما به شکل خام فروشی از استان خارج می شود و تحول در این زمینه از اولویت هاست.
نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی یکی دیگر از ظرفیت های خوب شهرستان سرایان را صنایع دستی و گردشگری ذکر کرد و گفت: گردشگری و صنایع دستی یکی از موضوعات با اهمیت در توسعه استان است که در اشتغال و معیشت مردم اثرگذار است.
وی ادامه داد: اقدامات توسعه ای که سال های اخیر در خراسان جنوبی انجام شده نشان از علاقه مندی مردم به این بخش دارد.
معتمدیان گفت: امسال مجلس شورای اسلامی و دولت اعتبار خوبی برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در نظر گرفته است که از این تسهیلات در بخش گردشگری کمک خواهیم کرد.
وی همچنین با تشریح روند بازدید و سرکشی از شهرستان های استان افزود: ابتدا معاونان به همراه مدیران کل متولی در شهرستان حضور پیدا می کنند، بررسی های میدانی را انجام می دهند و در مرحله بعد به همراه مدیران کل حضور پیدا می کنیم و از نزدیک مسائل و مشکلات را مورد بررسی قرار می دهیم.
استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: هدف از سفرهای شهرستانی دیدار با مردم و شنیدن مشکلات و درخواست های آنان بی واسطه از زبان مردم است تا در تصمیم گیری های بعدی لحاظ شود.
وی گفت: یکی از بزرگترین افتخارات مسئولان خدمتگزاری به مردم عزیز استان است از این رو بهترین لحظات ما زمانی است که بتوانیم گره از کار مردم باز کرده و برای آنان خدمتی ارائه کنیم.
استاندار خراسان جنوبی که از روز چهارشنبه به شهرستان های بشرویه، طبس و فردوس سفر کرده است، شامگاه جمعه وارد شهرستان سرایان شد.
همچنین در حاشیه دیدار استاندار خراسان جنوبی با مردم سرایان، میز خدمت با حضور مدیران کل ادارات و سازمان های استان برای پاسخگویی به مشکلات و درخواست های مردمی برپا شد.
معتمدیان امشب با فعالان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهرستان سرایان هم دیدار کرد.
شهرستان سرایان در شمال غربی خراسان جنوبی و ۱۶۰ کیلومتری بیرجند است.
معتمدیان روز چهارشنبه ضمن بازدید از روستاهای سیل زده شهرستان های بشرویه و طبس، مشکلات ساکنان این مناطق را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.
وی روز بعد در آیین گرامیداشت پنجم اردیبهشت سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس شرکت کرد.
استاندار خراسان جنوبی عصر پنجشنبه در هفتمین سفر شهرستانی خود وارد فردوس شد و در سفر دو روزه ضمن بازدید از طرح ها و مجموعه های اقتصادی، با مردم شهرها و روستاهای مختلف این شهرستان دیدار کرد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله