رییس محیط زیست نهبندان اظهار کرد: مهاجرت پرندگان به تالاب کجی نهبندان پاییز امسال به دلیل افت آبگیری تالاب کاهش یافت.

امیر کوهستانی، امروز چهارشنبه یکم بهمن به خبرنگاران گفت: پاییز امسال ۱۵۰۰ قطعه پرنده به زیستگاه‌های این شهرستان مهاجرت کردند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در این مدت ۲ هزار قطعه پرنده به این آبگیرها مهاجرت کردند، افزود: مرغابی سرسبز، خودکا، حواصیل و پرندگان آبزی و کنار آبزی، پرندگان مهاجر به تالاب کجی نهبندان  را تشکیل می‌دهند.

رییس محیط زیست نهبندان گفت: این پرندگان سفر خود را از اوایل پاییز از مناطق سرد شمالی سیبری آغاز کردند که در مسیر سفرشان به مناطق گرم جنوبی، در این تالاب و آبگیرها، برای استراحت مدتی توقف می‌کنند.

کوهستانی با بیان اینکه این پرندگان اسفند و  فروردین به مناطق سرد شمالی باز می‌گردند، تصریح کرد: تالاب نهبندان سال گذشته ۶۰ درصد و امسال تنها ۲۰ درصد آبگیری شده است که علت کاهش آمار پرندگان مهاجر به این تالاب همین افت آبگیری است.

وی با اشاره به شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، گفت: به همین علت پایش این بیماری که پیش از این ماهانه بود هم اکنون به صورت روزانه و هفتگی انجام می‌شود.

رییس محیط زیست نهبندان بیان کرد: تالاب کجی نهبندان، رود شور قله ریک، رودخانه شور حیدرآباد، رود کال شور و رود بندان و برخی سدهای نهبندان از جمله زیستگاه‌هایی است که پرندگان مهاجر در این شهرستان زمستان گذرانی می‌کنند.

کوهستانی از سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی شهرستان نهبندان خبر داد که به زودی جمع بندی و اعلام خواهد شد.