#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

استاندار خراسان ‌جنوبی روز جمعه از بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند که بیمارستان اصلی پذیرش و بستری بیماران کرونایی در مرکز استان است، بازدید کرد.

حمید ملانوری با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی و با هدف بررسی شرایط و اطلاع از نحوه خدمات‌دهی به بیماران امروز به بیمارستان ولی‌عصر (عج) رفت.

وی در جمع کارکنان این بیمارستان حضور یافت و به کادر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا خداقوت گفت.

این بازدید با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندار بیرجند و رییس بیمارستان ولی‌عصر (عج) انجام شد.

روند صعودی شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها از اوایل هفته دوم فروردین امسال آغاز شد و شهرستان بیرجند بیشترین موارد مثبت جدید را در این مدت به خود اختصاص داده است به طوری که هفته گذشته مرکز استان بعد از مدت‌ها در وضعیت نارنجی و از ۲ روز گذشته به همراه ۲ شهرستان دیگر استان در وضعیت قرمز قرار گرفت.

خراسان جنوبی که آذر ۹۹ پیک سوم کرونا را پشت سر گذاشت و با کاهش موارد ابتلا، بستری و فوتی کرونا تا اسفند ماه مواجه بود، اکنون سه شهرستان قرمز و هفت شهرستان نارنجی دارد و هیچ شهرستانی در این استان آبی (کم‌خطر) نیست.

آمار روزانه (۲۴ ساعت) مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی از چند روز قبل سه رقمی شده و قرار است محدودیت‌های شدید از فردا (۲۱ فروردین) همزمان با سراسر کشور در این استان هم اجرا شود.