نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: در قدم اول حضور جمعی و در قدم دوم حُسن انتخاب برای خدمتگزارانی که براساس تعهد دینی، اخلاقی و کارآمدی مشکلات مردم و کشور را حل کنند، ملاک انتخابات ۱۴۰۰ است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مصلای المهدی (عج) بیرجند افزود: نباید سرنوشت کشور و ناموس، استقلال، امینت، انقلاب و دین خود را به دست افراد نااهل دهیم و در آینده نزدیک امتحان بزرگی در پیش داریم که براساس تجربه ۴۰ ساله باید شما مردم تغییر مدیریتی ایجاد کنید.

وی گفت: هیچ وقت با ولنگاری و بی‌تفاوتی کاری درست نمی‌شود بلکه با دقت، دانش، طرح و برنامه کارها درست می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: انقلاب اسلامی این هدیه انتخاب مسوولان را به شما داده است و هر چهار سال شما می‌توانید خدمتگزار و مسوولان خود را انتخاب کنید.

وی افزود: باید با دقت و با مشورت با اهل دانش و با چشم باز در این انتخابات سرنوشت‌‍ساز که زمینه‌ساز تغییر در سیستم‌ها، روش‌ها و مدیریت‌ها است، شرکت کنیم و به گونه‌ای انتخاب کنیم که با هدف ما سنخیت داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: هزینه‌های بزرگی که از اول انقلاب تاکنون داده‌ایم، به دلیل ولنگاری و نوع انتخاب ما بوده است، گاهی انتخاب ما با انقلاب ما سنخیت نداشته و اوایل انقلاب دیدید که ابوالحسن بنی صدر سرنوشت ما را به دست گرفت.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی هشت ساله هزینه انتخاب بد بود اضافه کرد: متاسفانه دشمن پشت پرده یا دشمن پرورده‌های داخل فرقی نمی‌کند، سعی می‌کنند این موقعیت سرنوشت‌ساز را از ما بگیرند و برای ما آیه یاس می‌خوانند.

امام جمعه بیرجند گفت: دشمن تلاش می‌کند با ایجاد ناامیدی در جامعه، فرصت انتخاب درست را از مردم بگیرد و از طرق مختلف از جمله افراد نفوذی به دنبال دلسرد کردن مردم از انقلاب و انتخابات است.

وی گفت: وقتی کار مثبتی را انجام می‌دهیم نتیجه هم مثبت است، دشمنان که می‌خواهند مردم ما غفلت کنند، بدانند که عزم مردم ما جزم است و همیشه در صحنه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه امام راحل تاکید داشتند که انقلاب را به دست نااهلان ندهید اضافه کرد: به کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی که ما را تحریم می‌کنند و مردم ما را به هنجارشکنی و قانون‌شکنی ترغیب می‌کنند، باید در انتخابات پیش‌رو بهترین‌ها رقم بخورد.

وی اظهار داشت: باید در صف‌های فشرده انتخابات، کارشناسی شده شرکت کنیم تا مانند گذشته دشمنان ما ناامید شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شما مومنان متعهد آزمایش‌های بزرگی را پشت سر گذاشته‌اید و خداوند به شما توفیق داد که این آزمایش‌ها را رو سفید پشت سر بگذارید، دشمنان هم با توطئه‌های مختلف به دنبال این هستند که شما از راه دفاع از اسلام و انقلاب باز دارند.

وی عنوان کرد: کرونا خیلی از مشکلات را ایجاد کرده که آزمایش الهی بود و شما بینی دشمن را با روحیه انقلابی خودتان به خاک مالیدید.

امام جمعه بیرجند در بخش دیگری از سخنانش گفت: عید فطر عید عبادت و بندگی خداوند است و عید واقعی وقتی خواهد بود که ظلم و ستم از روی زمین برداشته شود یعنی در تداوم این راه انقلاب و اسلام صاحب اصلی انقلاب بیاید و عدالت را بر کل کره زمین بگستراند.

وی افزود: راهکار تحقق این موضوع طرح، برنامه، فعالیت و ایستادگی در راه حق است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: در حادثه خونین افغانستان دختر بچه‌هایی که به دنبال تعلیم علم و قرآن بودند ایادی استکبار آنان را مثل گل پرپر کرد و ما هم در غم آنان شریک هستیم یا در مسجد القصی، مسلمانانی که برای اقامه نماز رفته‌ بودند، آنان را با تیر مستقیم مورد هدف قرار دادند و این جنایت‌ها را در جهان اسلام هر روز تکرار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه از ۲۰۰ سال قبل پای استعمارگران به مناطق اسلامی باز شده است گفت: آنان کشورها را ویران می‌کنند، مردم به خصوص زن و بچه‌های بی‌گناه را می‌کشند و در محاصره اقتصادی قرار می‌دهند حتی ستمگران بی‌شعوری را بر مردم مسلط می‌کنند و انسان‌های فرهیخته را از روی زمین برمی‌دارند که اینها همه معنای لیبرال دموکراسی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: امروز پرده‌ها کنار رفته است و مشخص می‌شود که اینها ماندنی نیستند حتی شهروندان کشورهای اروپایی و آمریکایی به پشتیبابی مردم مظلوم فلسطین و سایر مردم مظلوم جهان برخاسته‌اند.

وی با بیان اینکه دشمنان حتی امنیت را از حرم مطهر گرفتند گفت: در چند سال گذشته ایادی استکبار به بهانه جرثقیل، امنیت را از مردم گرفتند و آنان را به خاک و خون کشیدند، حادثه منی را به راه انداختند که اینها اتفاق نیست بلکه طرح و برنامه علیه اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: همه جنایاتی که در منطقه رخ می‌دهد حتی به شهادت رساندن جمعی از مسلمانان در مسجدالحرام حین طواف خانه خدا، برنامه‌ریزی شده و هدفمند است که از سوی سعودی‌ها و صهیونیست‌ها برای کشتار مسلمانان انجام می‌شود.

وی گفت: استکبار جهانی در سراسر جهان اسلام در حال ظلم و جنایت است که باید عزمتان را جزم کنید و بدانید تا ریشه ظلم از جهان برداشته نشود، عید واقعی تحقق پیدا نمی‌کند.

نماز عید فطر امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای روباز مصلای المهدی (عج) بیرجند و ۱۰ شهرستان دیگر خراسان جنوبی اقامه شد.