هماهنگی خوبی بین مجموعه‌های اجرایی و قضایی خراسان جنوبی وجود دارد که شرایط خوبی برای خدمت‌رسانی به مردم فراهم کرده

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: از یک سال گذشته تاکنون برای ارائه بهتر خدمات قضایی به مردم، ۲ دادگاه بخش در این استان تاسیس شده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی که با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد افزود: در بخش دیهوک در حوزه شهرستان طبس و در بخش دُرح  شهرستان سربیشه ۲ دادگاه ایجاد کردیم که به مردم خدمت ارائه می‌کنند تا مردم این مناطق برای دسترسی به خدمات قضایی متحمل رفت و آمد با هزینه زیاد نشوند.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی دارای ۱۵ حوزه قضایی است و در همه شهرستان‌های استان هم در سیستم دادسرا و هم در سیستم دادگاه مستقر هستیم و علاوه بر این ۱۱ شهرستان در چهار بخش استان که چارت تشکیلاتی مصوب داشته مستقر و مشغول ارائه خدمات قضایی به مردم استان هستیم.

رییس کل دادگستری استان خراسان جنوبی بیان کرد: قصد ما این است که به شکلی خدمات‌رسانی داشته باشیم که مردم برای دریافت خدمات قضایی و اجرای عدالت کمترین هزینه مالی و زمانی را پرداخت کنند.

حمیدی  افزود: ظرفیت خوبی در خراسان جنوبی وجود دراد و مردم ولایتمدار و خوب این استان زمینه خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم را فراهم می‌کنند که خدمات خوب و بهتری به مردم این استان ارائه شود.

وی اظهار داشت: هماهنگی خوبی بین مجموعه‌های اجرایی و قضایی وجود دارد که موجب شده همه مسوولان خدمات خود را به بهترین شکل ارائه کنند و مسوولان خراسان جنوبی از پشتیبانی نماینده ولی فقیه در استان برخوردار هستند و این شرایط خوبی برای خدمت‌رسانی به مردم فراهم کرده است.

رییس شورای اسلامی شهر بیرجند هم گفت: امروز فرصت بی‌نظیری ایجاد شده و از زمان مسوولیت استاندار خراسان جنوبی شاهد توسعه همه جانبه استان هستیم.

ابراهیم تقی زاده افزود: انباشت قوانین متعدد مشکلاتی را ایجاد کرده که احیا و به‌روز رسانی قوانین باید صورت گیرد چون وجود قوانین متعدد ممکن است گاهی دستگاه اجرایی یا قضایی را دچار سردرگمی کند.

وی اظهار داشت: در قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا، نقش منتخبان شوراها به شکلی است که اختیارات اندکی در قانون مشاهده می‌شود بازنگری در این قانون مورد استدعا است.

رییس شورای شهر بیرجند گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰ نباید، منبع درآمدزایی برای شهرداری باشد و این نظر ریاست قوه قضایی هم هست، رییس قوه قضاییه در حمایت از بخش خصوصی بسیار مساعدت کردند و از بنیاد مستضعفان تشکر می‌کنیم چون بخش اعظمی از این هزینه‌ها صرف کارهای عمرانی می‌شود.

وی افزود: پرونده‌هایی در رابطه با اراضی ملی در استان وجود دارد که باید کمیسیون‌های ماده واحده مورد احیا قرار گیرد تا در هر شهرستان تصمیم‌گیری شود.

رییس قوه قضاییه و نماینده مردم استان خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری روز چهارشنبه برای حضور در شورای اداری و قضایی این استان و دیدار با مردم وارد بیرجند شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی عصر چهارشنبه بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند از سوی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان مورد استقبال قرار گرفت.

دیدار با قشرهای مختلف مردم، حضور در شورای قضایی استان خراسان جنوبی همچنین دیدار با فعالان اقتصادی استان از جمله دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه رییس قوه قضاییه به خراسان جنوبی اعلام شده است.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری همچنین امشب در مراسم محوری اربعین در بیرجند شرکت می‌کند.

رییس قوه قضاییه و هیات عالی قضایی همراه از فروردین ۹۸ تا اوایل مهر سال جاری برای رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم به ۱۷ استان کشور سفر کرده‌ و استان‌های دیگر نیز مقاصد بعدی سفرهای حجت الاسلام و المسلمین رییسی و مسئولان عالی قضایی است.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.