#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: برای پیشگیری و مقابله با قاچاق آرد مکاتباتی در سطح ملی برای استان‌های مرزی ارسال شده که باید وضعیت و روش‌های پیشگیری در استان رصد شود تا شاهد خروج آرد از شبکه سهمیه نباشیم.

جواد اشرفی روز یکشنبه در نشست کارگروه گندم، آرد و نان استان با اشاره به سامانه هوشمند توزیع آرد روستایی و عشایری افزود: راه‌اندازی و توسعه این سامانه مورد نظر همه ماست اما باید ایجاد هزینه یا زحمت برای مصرف‌کننده نداشته باشد.

وی با بیان اینکه بارگذاری اطلاعات در سامانه هوشمند باید توسط طراحان سامانه انجام شود گفت: سامانه ابتدا به‌صورت پایلوت در یکی از مناطق استان اجرا شود و با احصای نقاط قوت و ضعف، در صورت موفقیت در سایر شهرها اجرا خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در این زمینه مراکز خانه بهداشت روستایی باید اطلاعات مربوط به اهالی و خانوار روستا را در اختیار مجموعه مربوطه قرار دهند.

وی گفت: توزیع آرد روستایی و عشایری توسط اتحادیه تعاون روستایی انجام می‌شود و برای هر روستا اعضای شورای اسلامی و دهیاری نیز می‌توانند مشارکت کنند چون اشراف کامل بر اطلاعات روستا دارند.

اشرفی افزود: مجموعه استانداری برای رفع مسایل و مشکلات مربوط به نانوایی‌داران استان دغدغه داشته و بیش از آنچه تصور است، پیگیری امور را در دستور کار دارد لذا تصمیم نهایی براساس چارچوب‌هایی ریل‌گذاری شده در کشور اخذ می‌شود.

وی با اشاره به درخواست اتحادیه نانوایی‌داران استان برای تعیین و افزایش نرخ نان اظهار داشت: تصور نکنید مجموعه حاکمیتی استانداری به فکر نانوایی‌ها نیست بلکه جلسات زیادی درباره مسایل مربوط به نانوایی‌ها برگزار می‌شود ولی تصمیم‌گیری‌ها باید مبتنی بر ابلاغیه‌ها و سیاست‌های همسوی ملی باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: بازرسی و نظارت‌های میدانی در حوزه گندم، آرد و نان باید منتج به اصلاح رفتار یا شکل‌دهی شیوه‌ای در بهبود فرآیندهای کاری شود یعنی خروجی بازرسی‌ها باید سبب بهبود فرآیند شود.

وی ضمن قدردانی از سازمان جهاد کشاورزی استان درخصوص نظارت و بازرسی بر این حوزه گفت: با وجود همه مشکلات، کمبودها و مشقت‌ها اقدامات خوبی در حوزه بازرسی حوزه گندم، آرد و نان انجام شده است.

اشرفی بیان کرد: کمیته تخصصی ذیل کارگروه گندم، آرد و نان استان تفویض اختیار از این جمع دارد لذا باید مسایل مربوطه ابتدا به‌صورت کارشناسی مطرح و تصمیم‌گیری و در نهایت در کارگروه قرائت شود.

وی افزود: ارائه خدمتی که می‌خواهد به دست مصرف‌کننده برسد هم در بُعد تولیدکننده و هم مصرف‌کننده باید سبب جلب رضایت شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: اداره غله و خدمات بازرگانی استان برای خرید محصول اهتمام لازم را داشته باشد و با قوت و قدرت اقدام کند تا کمترین چالش ایجاد شود.

وی گفت: دولت سیزدهم در سطح کلان کشور در حوزه آرد و نان تصمیماتی می‌گیرد که تحولاتی رقم خواهد خورد و بدون شک به نفع حوزه صنعت آرد و نان و متناسب با شرایط فعلی کشور است.