رئیس جمهور با اشاره به آب‌بر بودن صنعت فولاد گفت: استفاده از پساب شهری برای مصارف صنعتی باید به‌طور جدی پیگیری شود تا بتوان نگرانی‌ها برای کمبود منابع آبی را برطرف کرد.

، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه پس از افتتاح واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قاینات در جمع کارگران و مدیران این واحد صنعتی اظهار داشت: تکمیل زنجیره تولید، بهره‌گیری از نیروی انسانی بومی، کاهش آلایندگی، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و استفاده از پساب جزو مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: احداث این مجتمع از مصادیق عمل به شعار سال است چرا که هم نماد کار دانش‌بنیان مجسوب می‌شود و هم باعث ایجاد اشتغال پایدار شده است.

رئیس جمهور با قدردانی از همه دست‌اندرکاران ساخت و راه‌اندازی این واحد عظیم صنعتی گفت: توسعه این واحد صنعتی و تولیدی را تا تکمیل زنجیره کانل تولید فولاد ادامه دهید.

وی از مدیران مجتمع فولاد قاینات برای جذب نیروهای بومی نیز قدردانی کرد و افزود: توجه به ایفای صحیح، دقیق و کامل مسئولیت‌های اجتماعی و نیز تلاش برای کاهش هرچه بیشتر آلایندگی‌های مجتمع‌های صنعتی برای مناطق اطراف خود از دیگر مسایل مهم و ضروری برای مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی است.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: استفاده از پساب شهری در این مجتمع به‌طور جدی پیگیری شود و به مردم به‌ویژه کشاورزان در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهید تا نگرانی‌های آنان در زمینه کمبود منابع آبی برطرف شود.

واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قاینات با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی روز پنجشنبه با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

برای راه‌اندازی واحد احیای مستقیم مجتمع فولاد قاینات ۱۰۰ میلیون یورو هزینه شده است و با توجه به اینکه در راستای تقویت دانش فنی و مهندسی ایرانی و مقابله با تحریم‌ها ۴۵ شرکت داخلی عهده‌دار طراحی و تولید قطعات مورد نیاز این مجتمع بودند، در احداث این واحد بالغ بر ۲ میلیون و ۳۵۳ هزار یورو صرفه‌جویی ارزی شده است.

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت صبح پنجشنبه وارد بیرجند شد.

بخش مایع پروژه مدول دوم تصفیه‌خانه شهر بیرجند با اعتبار ارزی معادل ۲۳ میلیون یورو امروز با حضور رئیس‌ جمهور به بهره‌برداری رسید و آیت الله رئیسی از کارخانه کویر تایر نیز بازدید کرد.

دیدار مردمی رئیس جمهور در ورزشگاه آزادی بیرجند از برنامه‌های اولین روز این سفر بود و رئیس جمهور در ادامه این سفر ۲ روزه ضمن سفر به شهرستان نهبندان، در نشست‌های مختلف نیز شرکت می‌کند.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی نوزدهم شهریور سال گذشته انجام شد که سومین سفر استانی دولت سیزدهم بود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور