کارخانه تولید کننده انواع هیدروکربن‌های سبک و سنگین و روغن موتور تصفیه مجدد در دومین روز دهه فجر در شهرستان طبس افتتاح شد.

 این واحد پالایشگاهی در آیینی با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان طبس به بهره برداری رسید،

این پروژه که با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان ایجاد شده، زمینه اشتغال ۷۰ نفر را به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم کرده است.

تولیدات این کارخانه به حجم سالانه ۲۰۰ هزار تن به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

همچنین در ادامه افتتاح این پروژه در دومین روز دهه فجر کارخانه بسته بندی انواع سبزیجات وصیفی جات با حضور استاندار خراسان جنوبی در طبس به بهره‌برداری رسید.

کارخانه بسته‌بندی انواع سبزیجات، صیفی‌جات و دیگر خوراکی‌ها در راستای تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی شهرستان طبس راه‌اندازی شده است.

حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ایجاد این کارخانه ۶۰ میلیارد ریال (۱۲ میلیارد ریال تومان آورده بخش خصوصی و ۴۸ میلیارد ریال تسهیلات) بوده و این واحد تولیدی نیز زمینه اشتغال هشت نفر را ایجاد کرده است.

همچنین بهره‌برداری از معدن زغال‌سنگ حرارتی اسفندیار با سرمایه‌گذاری ۸۸۰ میلیارد ریال بخش خصوصی و با ذخیره اکتشافی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن زغالسنگ از دیگر پروژه های افتتاحی در  شهرستان طبس در دومین روز دهه فجر بود.

این معدن که احتمال می‌رود پنج میلیون تن ذخیره زغالسنگ داشته باشد به طور مستقیم برای ۸۰ نفر  اشتغال ایجاد می‌کند و سالانه ۶۰ هزار تن اکتشاف خواهد داشت.

همچنین عملیات اجرایی احداث واحد فرآوری زغالسنگ اسفندیار نیز آغاز شد که قرار است برای ساخت آن ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شود که ۱۰۰ نفر را در این واحد مشغول بکار خواهد کرد.

این واحد که سالانه ۲۵۰ هزار تن کنسانتره را تولید خواهد کرد طی یکسال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.