نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شهادت سردار سپهبد سلیمانی برگرفته از ضعف اندیشه دشمن بود زیرا با شهادت وی هزاران حاج قاسم پدیدار شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار با اعضای کانون پرورش فکری کودک و نوجوان ستاد چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: دشمن خطا کرد و ترامپ طبق گفته رسانه‌های خارجی وحشت کرد از مراسم تشییع جنازه حاج قاسم که حاج قاسم‌ها به میدان آمدند.

وی ادامه داد: بزرگترین سرمایه انسان فکر است و خانواده‌ها باید توجه بیشتری به عنوان بهترین دلسوزان کودکان و نوجوانان به امر پرورش فکر و اندیشه داشته باشند.

وی یادآور شد: زمینه‌های نسبی پرورش فکر و اندیشه در خانواده‌ها وجود دارد اما کافی نیست و باید تقویت شود اما امیدواریم مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه هم با تقویت اندیشه جوانانی را تحویل جامعه دهند که هم در زندگی شخصی به سعادت برسند و هم به جامعه خدمت کنند.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: هر مساله‌ای را می‌توان با فکر به نتیجه رساند اصولا انسان به اندیشه تعبیر می‌شود و بهترین روند این است که فکر انسان منتج به منبع فطرت، عقل، وحی، کشف و حقایق شود آن وقت بسیاری از سلمان فارسی و ابوذر غفاری‌ها در جامعه پدیدی می‌آیند.

وی تاکید کرد: هر عملی باید برگرفته از فکر باشد و خواسته علم هم کشف واقعیت و نتیجه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: یک ساعت فکر کردن بهتر از ۷۰ ساعت عبادت است اما فکر کردن در موضع انحراف هم عقاب سنگینی دارد و از بدترین گناهان است.

وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری که روی پرورش اندیشه می‌شود بزرگترین سرمایه‌گذاری برای یک جامعه و از بهترین عبادات است و طبق حدیث نبوی(ص) پرورش یک انسان از نظر اندیشه از همه آنچه آفتاب بر آن می‌تابد با ارزش‌تر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: ۴۰۰ برنامه شاخص کودک و نوجوان دهه فجر در استان اجرا می‌شود.

طاهره حمیدی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان وارثان و حافظان شجره طیبه انقلاب هستند، افزود: دهه فجر یادآور خاطرات فراموش نشدنی است که ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) ریشه ظلم و استبداد را درنوردیدند و انقلابی را به وجود آوردند که امروز با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری به الگویی برای سایر کشورهای مسلمان و مستضعفان عالم تبدیل شده است.

وی بهره‌برداری از مرکز فراگیر کودکان و نوجوانان با نیاز خاص شهرستان قاینات، مهرواره عروسک‌های خلاق، عکس عاشورایی، بازی‌های بومی و محلی، اعزام کاروان امور فرهنگی به مناطق محروم و دیدار کودکان و نوجوانان با مسولان را از مهمترین برنامه‌های دهه فجر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ذکر کرد.

حمیدی در ادامه تجدید میثاق با شهدا و دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان، نواختن زنگ انقلاب، اجرای سرودهای انقلابی، ملاقات با شخصیت‌های انقلابی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد.