فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: توانمندی ایران اسلامی در حوزه دفاعی باعث افتخار و سربلندی ما در جهان است و توان دفاعی دریایی ما با پیشرفت‌های چشمگیر لرزه بر تن دشمن می‌اندازد.

امیر سرتیپ دوم ستاد محمود محمودی سه‌‎شنبه شب در آیین «شکوه صبر و شکر» به همراه گلبانگ الله اکبر و نورافشانی در محل امامزادگان باقریه (ع) بیرجند افزود: ما جنگ‌طلب نیستیم اما اقتدار نظامی ما لرزه بر تن دشمنان انقلاب و نظام می‌اندازد.

وی با بیان اینکه همه ما باید دنباله‌رو اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشیم گفت: باید انقلاب ما با قدرت به مسیر خودش ادامه دهد تا پرچم آن به دست صاحب اصلی‌اش برسد.

فرمانده لشکر عملیاتی ۳۰ ارتش بیرجند اظهار داشت: قبل از ورود امام راحل در ایران حکومت نظامی بود و نیروهای نظامی در مراکز حساس کشور مستقر بودند اما اراده خداوند متعال باعث بیعت نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن شد و ضربه سنگینی را بر پیکره دولت بختیار وارد کرد.

وی افزود: صبح ۲۲ بهمن فرماندهان ارشد نظامی در ستاد ارتش براساس قسم خود مبنی بر دفاع از کشور و مردم به این نتیجه رسیدند که باید اعلام بی‌طرفی کنند و دیگر دست به سرکوب و جلوگیری از حرکت انقلابی مردم نزنند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی گفت: روز ۲۲ بهمن بیانیه ۲ خطی توسط ارتشیان مبنی بر اینکه از آنجا که ارتش وظیفه دفاع از آب و خاک و مردم کشور را دارد، ما اعلام بی‌طرفی می‌کنیم را صادر کردند و در سر درب تمام پادگان‌ها پرچم سفید و بی‌طرفی نصب شد.

وی ادامه داد: با این تصمیم ارتش، مردم چند ساعت بعد بدون هیچ مقاومتی مراکز حساس کشور را تصرف کردند و در نهایت ظهر ۲۲ بهمن با حضور در رادیو و تلویزیون، صدای انقلاب به گوش مردم رسید.

وی گفت: وقتی امام راحل اعلام کرد که جز تعدادی محدودی از سران ارتش، بقیه نظامیان از بدنه مردم هستند، چقدر هدف و پیش‌بینی بلندی در روند انقلاب بود.

امیر محمودی عنوان کرد: علاوه بر ۲ رکن اصلی انقلاب یعنی رهبری و مردم، تصمیم ارتش در اعلام بی‌طرفی هم نقش موثری در روند پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

وی افزود: از روز ۲۲ بهمن ارتش جمهوری اسلامی به خدمت انقلاب درآمد و تا امروز در کنار سایر نیروهای مسلح از کیان جمهوری اسلامی ایران با قدرت دفاع می‌کند.

فرمانده لشکر عملیاتی ۳۰ ارتش اظهار داشت: آرزو داریم تمامی دستگاه‌ها، مسوولان و جنبه‌های مختلف کشور به سطحی از پیشرفت و تکامل برسند تا دیگر مشکلی در جامعه اسلامی خود نداشته باشیم.

وی گفت: امروز با گذشته ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از قدرتمندترین نیروهای مسلح جهان را داریم و در برخی زمینه‌ها جرو پنج قدرت برتر جهان هستیم که باعث افتخار همه ایرانیان است.

سرتیپ دوم محمودی ادامه داد: در حوزه موشکی که یکی از حوزه‌های قدرت دفاعی موثر دنیاست جزو کشورهای برتر جهان هستیم و در حوزه سایبری و پهپادی امروز ایران یکی از برترین‌های دنیاست.

وی گفت: امیدواریم در آینده نزدیک جمهوری اسلامی علاوه بر قدرت نظامی در سایر مولفه‌های قدرت هم به حدی برسد تا مردم در رفاه و آرامش زندگی ‌کنند.

این آیین در شب ۲۲ بهمن چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین و جمعیت محدود در امامزادگان باقریه بیرجند برگزار شد.