رئیس سازمان امور اراضی کشور امروز در بیرجند از انتقال اسناد اراضی به صاحبان سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند خبرداد.

اورنگی ، رئیس سازمان امور اراضی کشور ، امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات اراضی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از انتقال اسناد اراضی به صاحبان سرمایه گذاری در این منطقه خبرداد و گفت: در این زمینه به دنبال طرح جامع هستیم که پس از اصلاحات ، برای تصویب به هیئت دولت ارسال می شود .

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه انتقال مالکیت اراضی منطقه بروکراسی اداری پیچیده‌ای دارد، افزود:  به دلیل اینکه منطقه ویژه به وسیله بخش خصوصی قدرتمندی اداره می‌شود و سرمایه‌گذاری خوبی صورت گرفته تلاش می‌شود تمامی موانع آن حذف شود تا نیاز سرمایه گذار مرتفع شود.

مرتضی صفدری‌زاده مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند هم دراین بازدید از استقرار ۴۴ واحد سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این منطقه خبرداد و گفت:  در این منطقه تاکنون زمینه اشتغال برای ۸۴۰ نفر ایجاد شده است که می‌تواند در برابر رقبای خود قد علم کند.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بر اساس مصوبات مجلس و هیئت وزیران سال ۱۳۹۴ افتتاح شد، افزود: این منطقه پس از اخذ مراحل قانونی و استقرار گمرک فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از تهیه طرح جامع منطقه ویژه از سوی دانشگاه دولتی و با نظر موافق شورای این مناطق خبرداد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله