?محدوده بنده دره بیرجند یکی از مناطق با جاذبه گردشگری بالا در مرکز استان است که به دلیل قرار گیری در جنوب شهر و درنتیجه اثر گذاری بر مجموعه مرکز استان از اهمیت بالایی برخوردار است و با ابلاغ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری فضای سرمایه گذاری در منطقه بند دره بیرجند گسترده شده و عملا توسعه بند دره شتاب بیشتری گرفته است.

وحید داعی با اشاره به این که ایجاد منطقه نمونه گردشگری بند دره بیرجند درسال ۱۳۸۴ به تصویب هیئت محترم وقت وزیران رسید اما به دلیل عدم پیگیری موثر،طرح جامع مصوبی نداشت ، گفت : با پیگیری جناب آقای دکتر معتمدیان استاندار خراسان جنوبی ، طرح جامع منطقه مذکور در محدوده ای به مساحت حدود ۱۲.۲ هکتار (مالکیت غیر دولتی)متعلق به سرمایه گذار تهیه و به تایید کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید و در نهایت ۲۴ شهریور ۹۹ به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسید.

?مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: در طرح جامع مذکور که در محدوده اراضی متعلق به شرکت سرمایه گذار تصویب شداراضی با کاربری اقامتی( حدود ۵.۷ هکتار) ، تفریحی و گردشگری ( حدود ۴.۸ هکتار)پذیرایی جهانگردی ( حدود ۰.۴ هکتار ) و … وجود دارد که سرمایه گذار منطقه نمونه گردشگری بنده دره در صورت تمایل می تواند نسبت به سرمایه گذاری و احداث بنا در این اراضی وفق مصوبه ابلاغی مزبور اقدام کند و هیچ گونه مانعی برای این کار وجود ندارد.

?به گفته وی، در خارج از محدوده طرح جامع مصوب اراضی متعلق به دولت ( اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل منابع طبیعی استان) نیز وجود دارد که هریک از سرمایه گذاران دیگر می توانند با ارائه درخواست ، بررسی و طی فرآیند قانونی آن زمین دریافت نموده و نسبت به احداث بنا و سرمایه گذاری در این منطقه اقدام کنند.

?مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد که اداره کل راه و شهرسازی در محدوده بند دره زمینی به مساحت حدود ۲ هکتار را به اداره کل ورزش و جوانان اختصاص داده تا نسبت به احداث فضای ورزشی اقدام نماید.

?وی ضمن تشکر از پیگیرهای استاندارخراسان جنوبی اظهار داشت : با ابلاغ مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری فضای سرمایه گذاری در منطقه بند دره بیرجند گسترده شده و عملا توسعه بند دره شتاب بیشتری گرفته است.

?وحیدداعی وجود اینچنین منطقه ای را برای جذب جمعیت شهری در ساعاتی از شبانه روز ضروری دانست و آن را یکی از نیاز های اساسی شهر اعلام کردو گفت : بهترین گواه در تایید این اقدامات استقبال گسترده مردم از اجرای این پروژه است.