#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه با حضور در محل تصفیه‌خانه طبس، روند تامین آب این شهر را بررسی کرد.

“جواد قناعت” که امروز در چهارمین سفر شهرستانی خود وارد طبس شد، با هدف اطلاع از شرایط موجود و بررسی راهکارهای افزایش حجم آب تزریقی به شبکه شهر از این مجموعه بازدید کرد.

تصفیه‌خانه آب شرب طبس با ظرفیت ۲۰۰ لیتر در ثانیه، سال ۱۳۹۳ به بهره‌برداری رسید و شامل بخش اصلی تصفیه‌خانه به همراه ۲ مخزن متعادل‌کننده به حجم هر کدام هزار و ۵۰۰ مترمکعب است.

آب خام موردنیاز تصفیه‌خانه از ذخیره سد نهرین طبس با خط انتقالی به طول تقریبی ۱۲ کیلومتر تامین می‌شود و علاوه بر این خط انتقال آب سد “دره بید” نیز به تصفیه‌خانه متصل شده است.

اصلاح خط انتقال آب از سد دره بید طبس، انتقال آب از نیروگاه زغال‌سنگ سوز، حفر چهار حلقه چاه در دشت‌های طبس، تامین آب از طریق چاه‌های ژرف و تامین آب مورد نیاز صنایع و معادن از خط انتقال آب خلیج فارس از جمله راهکارهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت پیشنهادی برای افزایش آب شهر طبس است.

برنامه‌های سفر استاندار به طبس صبح امروز همزمان با مراسم استقبال نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و مسئولان این شهرستان از قناعت، آغاز شد.

غبارروبی مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان نخستین برنامه این سفر بود که با حضور جمعی از مدیران ستادی، استانی و شهرستانی در گلزار شهدای طبس انجام شد و استاندار خراسان جنوبی در ادامه آستان امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) را زیارت کرد.

دیدار با خانواده شهید حسن آشنا، حضور در فرودگاه طبس و اداره کل راه‌آهن شرق، بازدید از پروژه‌های در دست احداث طرح مسکن ملی، بیمارستان دوم طبس، آشیانه بالگرد اورژانس هوایی و باند دوم طبس – بشرویه از دیگر برنامه‌های این سفر است.

همچنین نشست شورای اداری شهرستان به منظور جمع‌بندی مصوبات این سفر و به ریاست استاندار خراسان جنوبی در محل دفتر امام جمعه طبس برگزار می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی پیش از این در سفرهای شهرستانی خود به نهبندان، قاینات و فردوس رفته است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.