در بازدید رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از بزرگترین مجموعه پرورش بلدرچین در بیرجند، قول مساعد برای رفع مشکلات این مجموعه از سوی دستگاه‌های اجرایی داده شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی، امروز دوشنبه ۲۴ شهریورماه، به همراه دادستان مرکز استان و مسئولان مرتبط از مجموعه پرورش بلدرچین کیکا متعلق به برادران کهرمی بازدید کرد.

در این بازدید رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از قسمت‌های مختلف این مجتمع، شامل سالن بلدرچین مولد و سالن‌های پرورش بلدرچین و همچنین مجموعه جوجه کشی و کشتارگاه بازدید کرد و در جریان مشکلات این مجتمع از نزدیک قرار گرفت.

در حاشیه این بازدید طی جلسه‌ای با حضور مدیران مرتبط مشکلات و موانع تولید این مجموعه مطرح شد که همه آنها قول مساعدت و همکاری دادند تا چرخه تولید این مجتمع تعطیل نشود.

مشکلات مجتمع پرورش بلدرچین بهره برداری و انتقال آب مورد نیاز از چاه عمیق در فاصله ۱۲۰۰ متری بود که با توجه به هوشمندسازی چاه‌های برداشت آب و تعطیلی چاه، عملا بهره برداری از آب امکان پذیر نبود که با قول همکاری شرکت آب منطقه‌ای و بررسی موارد قانونی مراجعه ظرف یک هفته دیگر در راستای رفع مشکل این مجتمع اقدام لازم صورت می‌پذیرد.

از دیگر مشکلات دیگر این مجتمع، عدم تهیه نهاده‌های دامی بود که با توجه مشکلات و موانع موجود، عدم توانایی در تهیه سویا و ذرت مصرفی در چرخه تولید اخلال ایجاد کرده بود که قول مساعدت جهاد کشاورزی استان در این خصوص راهگشا شد.

در خصوص مشکلات بانکی و مالی نیز مقرر شد تا پیگیری‌های قضائی از طریق ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان انجام گیرد و اقدام مناسب برای برداشتن مشکلات مالی این مجتمع نیز صورت پذیرد.

شبکه دامپزشکی استان نیز در راستای ادامه تولید و اشتغال این مجموعه در چارچوب قوانین بهداشتی اعلام همکاری خود را اعلام کرد که نیازمند اقداماتی از سوی مدیرعامل مجتمع پرورش بلدرچین است تا با رعایت مسائل بهداشتی در خصوص بحث کشتار، بسته بندی و فروش محصول نیز، مساعدت لازم از سوی دامپزشکی استان با مجموعه به عمل آید.