#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: الحاق اراضی ملی به شهر بشرویه در اولویت قرار دارد و اداره کل راه و شهرسازی استان باید در اولین فرصت اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

علیرضا عباس‌زاده روز شنبه در نشست بررسی اراضی پیشنهادی برای الحاق به محدوده شهر بشرویه اظهار داشت: با این اقدام مشکل تامین زمین برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن حل خواهد شد.

وی بیان کرد: با الحاق اراضی ملی به بشرویه و انجام طرح نهضت ملی مسکن، قیمت زمین و مسکن در این شهر کاهش خواهد یافت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: بشرویه شهر کویری است و باید احداث مسکن در طرح نهضت ملی مسکن متناسب با فرهنگ مردم انجام شود.

وی اضافه کرد: از آنجایی که ساخت واحد ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن هزینه خدمات‌رسانی به مردم را افزایش می‌دهد، بهتر است در این شهر نسبت به احداث واحدهای کم تراکم‌تر (دو طبقه‌ای) اقدام شود.

عباس‌زاده با تاکید بر اینکه در شهر بشرویه با کمبود زمین مواجه هستیم و تامین مسکن مردم در اولویت قرار دارد گفت: در این شهر هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن داریم که باید زمین مورد نیاز برای متقاضیان را از محل اراضی ملی تامین کنیم.

وی افزود: اداره کل راه شهرسازی خراسان جنوبی بازنگری طرح جامع بشرویه را در اولویت استان قرار دهد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: از طرفی بازنگری طرح جامع بشرویه به‌صورت دقیق توسط مشاور بررسی شود و اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری بشرویه و مالکان بررسی‌های لازم را انجام دهند تا مشکل اراضی حفره در طرح بازنگری جامع شهر بشرویه تعیین تکلیف شود.