فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۶ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

سردار ناصر فرشید روز دوشنبه در حاشیه بازدید استاندار خراسان جنوبی از کشفیات مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت ۲۵ باند حمل و توزیع مواد مخدر متلاشی شده است.

وی بیان کرد: طی یک هفته گذشته با تلاش ماموران پلیس در خراسان جنوبی ۲ تن و ۶۴۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ۶۹ عملیات جداگانه کشف شده که عمده کشفیات از نوع مرفین بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران فرماندهی انتظامی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی، ۲ دستگاه تریلی حامل مواد مخدر را که در حال تردد به سمت شهرهای مرکزی کشور بودند، شناسایی کردند و در عملیات پلیسی هر ۲ خودرو توقیف و سه متهم دستگیر شدند.

وی افزود: ۲ تریلی حامل مواد مخدر صنعتی در شهرستان طبس، شناسایی و توقیف شدند و در بازرسی از آنها یک تن و ۳۰۸ کیلوگرم مرفین کشف شد.

سردار فرشید اظهار داشت: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی و روانه زندان شدند.

وی با قدردانی از استاندار، اعضای شورای تامین و شورای قضایی استان برای همراهی و همکاری با این مجموعه تاکید کرد: پلیس به طور شبانه‌روزی تحرکات اشرار و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی را رصد می‌کند و اجازه ناامنی و جولان به مخلان امنیت عمومی را نخواهد داد.