#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: تبعیت نکردن از بیگانه و دشمن، جهاد کبیر است که با آن می‌توان به موفقیت و پیروزی رسید.

 حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان که در مسجد امام حسین (ع) بیرجند اقامه شد، افزود: اطاعت عده‌ای از بیگانگان به جامعه آسیب می‌زند لذا قرآن فرموده اگر دشمنان را اطاعت نکنید، پیروز خواهید بود.

وی اظهار داشت: عده‌ای هستند که در ایران از امکانات و افتخارات کشور بهره‌مند می‌شوند اما از بیگانگان اطاعت می‌کنند و این مشکل اصلی کشور است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دفاع مقدس کاری عظیم برای ایران و جهان بوده و اگر از دشمنان و بیگانگان تبعیت نکنیم، بر هر سختی پیروز خواهیم شد.

وی افزود: این چه فکری است که عده‌ای خدا، مردم و دین را واگذاشته‌اند و به دنبال مستکبرانی هستند که خون دنیا را مکیده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه باید به دنبال اطاعت از رهبر دین و راستگویان باشیم گفت: هرجا در تاریخ یا زمان معاصر آسیبی بر مردم وارد شده به خاطر سرپیچی از دین و تبعیت از استعمارگرانی چون انگلیس و آمریکا بوده است.

وی با بیان اینکه عید سعید قربان عید بندگی است افزود: عید یعنی بازگشت به خویش و وقتی متوجه این معنا می‌شویم که خویشتن خویش را بشناسیم و بدانیم عید بندگی یعنی چه.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر لزوم انسان‌شناسی و دین‌شناسی اظهار داشت: خلقت انسان این طور بوده که موجودی در بند است لذا فطرتا انسان طوری آفریده شده که باید دارای یک ویژگی خاص باشد و امتیاز انسان در همین است.

وی با اشاره به اینکه انسان نمی‌تواند از بندگی فرار کند لذا همواره در بند است عنوان کرد: گاهی انسان میلیون‌ها برابر خرج یک زندگی معمول پول دارد اما از آن سیر نمی‌شود لذا آن عشق و حب که باید به سمت خدا می‌رفت در بند پول شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی گفت: بت‌پرست در بند بت و هواپرست در بند هوای نفس بوده لذا دیده می‌شود حتی گاهی انسان به هیچ عشق می‌ورزد که این نشان از فطری بودن بندگی انسان است.

وی بیان کرد: انسان بنده آفریده شده و حس پرستش از ویژگی‌های او است لذا اگر این معنا را بفهمیم فلسفه خیلی از امور را درک می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان همواره به دنبال زیبایی است گفت: زیبایی اصلی قرب به خدا است و خداوند همه چیز را برای انسان آفریده لذا انسان باید از بند آنها رها شده و برعکس آنها را در بند خود داشته باشد تا به خداوند نزدیک شود.

وی افزود: هرچه به خداوند قرب پیدا کنیم بیشتر به سمت کمال خواهیم رفت لذا در آن دنیا زندگی طیبه منتظر ما خواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه تقوای الهی به معنای بهداشت زندگی است گفت: انسان سالم برای بندگی حق و وصول به این هدف نیاز به تقوا دارد و برای اینکه به قرب الهی برسد باید از مرکب دنیوی پیاده شود.

وی افزود: در جبهه جهاد نظامی نیز کسانی غالب می‌شوند که بر نفس خود پیروز شده باشند، در جهاد با دشمنان هزینه‌های زیادی شده اما باز هم ارزش دارد لذا اگر صدها هزار شهید داده‌ایم نتیجه آن شده اکنون آمریکایی که با زورگویی به اهدافش می‌رسید کارش به جایی رسیده که ناچار است منطقه را ترک کند.

نماز عید قربان امروز در ۲۶ شهر خراسان جنوبی و در مرکز استان به امامت نماینده ولی فقیه در خراسان جوبی با حضور قشرهای مختلف مردم، استاندار و مسوولان در مسجد امام حسین (ع) اقامه شد.