?کارگروه تنظیم بازار استان خراسان جنوبی با دستور کار «طرح ویژه تنظیم بازار ایام محرم و صفر» تشکیل جلسه داد.
، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این جلسه اظهار داشت: این طرح به منظور برنامه ریزی جهت تخصیص سهمیه اقلام خوراکی به هیئت‌های مذهبی استان انجام می‌شود و مسئولین هیئت ها باید از طریق ثبت نام در سامانه “بیرق”و مراجعه به اداره کل تبلیغات اسلامی، سهمیه خود را دریافت کنند.
?عابدی افزود: شرایط امسال با همیشه متفاوت است و تأمین اقلام باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی صورت پذیرد و نظارت بر توزیع، با ناظرین ادارات صنعت، معدن، تجارت، تعزیرات حکومتی، تبلیغات اسلامی و اتاق اصناف می باشد.
?وی تصریح کرد: امسال سهمیه مربوطه افزایش یافته و حواله آن تا پایان محرم و صفر معتبر خواهد بود تا عزاداران حسینی در این خصوص دغدغه ای نداشته باشند.
?معاون استاندار ادامه داد: سهمیه ویژه نذورات شامل برنج، روغن، شکر، گوشت قرمز و سفید می باشد که توزیع آن از امروز آغاز می گردد.
?وی یادآور شد: هیچ مشکلی برای تأمین اقلام مورد نیاز در استان نیست و نیازی به وارد کردن کالا از سایر استان‌ها نداریم.
?عابدی بر اولویت تأمین کالاهای اساسی برای مردم نیز تأکید کرد و افزود: مردم استان نباید در این ایام برای تأمین کالاهای خوراکی شامل برنج، گوشت، شکر، روغن و… دچار مشکل شوند و ضروری است نیاز سنجی لازم از بازار صورت گرفته و در کمیته تخصصی، تصمیمات لازم برای تأمین کالا اتخاذ شود.