مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: تا پایان سال ۹۹ ظرفیت پذیرش اقامت در خراسان جنوبی دو برابر می‌شود.

حسن رمضانی، امروز جمعه ۱۴ شهریور به خبرنگاران رسانه‌های گروهی گفت: با افتتاح چند پروژه در هفته گردشگری و بهمن‌ماه، زمینه جذب گردشگر در استان برای همه سلائق با ایجاد دهکده گردشگری، اقامتگاه‌های بیابانی، اقامتگاه‌های فرهنگی، علمی و ادبی همانند شهر خوسف، منازل کوهستانی و آثار تاریخی فراهم می‌شود.

وی افزود: با افتتاح ۹ خانه بوم گردی در هفته دولت به ظرفیت پذیرش گردشگر و نیز اقامت استان اضافه شده است.

وی بیان کرد: در شرایط کرونا مجموعه اقامتگاه‌ها و خانه‌های بوم گردی در خراسان جنوبی تعطیل نیستند، اما تابع شرایط، ضوابط و دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا می‌توانند فعالیت داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کرونا تاثیر زیادی بر اقتصاد گردشگری و صنایع دستی کشور و استان داشته است، افزود: بیماری کرونا ۸۵ درصد اقتصاد و حجم گردشگر ورودی به استان خراسان جنوبی را کاهش داده است.

رمضانی یادآور شد: تاثیر بیماری کرونا بر صنایع دستی به شدت تاثیر این بیماری بر اقتصاد بخش گردشگری نیست چراکه اهالی بومی و ساکنین استان، صنایع دستی را بر اساس سلائق، متقاضی می‌شوند، اما باز هم صنایع دستی در کنار گردشگری رونق دارد، لذا اقتصاد بخش صنایع دستی نیز متاثر از بیماری کرونا ضعیف شد.