محمد شفیعی  با بیان اینکه تا دو سال گذشته فقط به ۱۲ روستای شهرستان گاز رسانی شده بود افزود: با اجرای طرح نهضت گاز رسانی و با پیگیری های انجام شده عملیات گازر سانی به چهار دهستان شهرستان آغاز شده است.
فرماندار خوسف خاطر نشان ساخت: مطالعات گاز رسانی به دهستان قلعه زری نیز در حال انجام است که امیدواریم با تصویب بودجه این طرح تمام روستاهای شهرستان گاز دار شوند.
وی افزود: عملیات گاز رسانی به روستاهای آرک، بین آباد، سروباد ، تجگ، حامی ، خور ، نوغاب ، سروباد و روستاهای در حاشیه آنها با اعتبار ۷۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شروع شد است و قسمتی از روستاهای این طرح نیز در هفته دولت گاز رسانی شده است.
وی افزود: به روستاهای بخش جلگه مازان نیز عملیات گاز رسانی با اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال حدود یکسال شروع شده و این روستاها نیز تا پایان سال گاز رسانی خواهد شد.
شفیعی یادآور شد: با سفر استاندار محترم به شهرستان مشکل گاز رسانی به روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار که در طرح اولیه در نظر گرفته نشده بود مطرح و با توجه به دستور استاندار محترم این موضوع نیز به زودی مرتفع خواهد شد.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه شهرستان خوسف به عنوان پراکنده ترین شهرستان استان خراسان جنوبی است اجرای پروژه های عمرانی به دلیل دور بودن از مرکز شهرستان با هزینه بیشتری انجام می‌پذیرد.

فرماندار خوسف گفت: نرخ پراکندگی جمعیت در استان خراسان جنوبی ۵.۱ نفر در هر کیلومتر مربع و این نرخ در شهرستان خوسف ۱.۷۲ می‌باشد و با توجه به اینکه بخش عمده ای از اعتبارات صرفا بر اساس نرخ جمعیت توزیع می‌شود که این موضوع خود بر محرومیت شهرستان‌های همچون خوسف می‌افزاید.
شفیعی ادامه داد: علیرغم همه کمبود اعتبارات جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در شهرستان بسیار چشم گیر بوده و سرمایه گذارانی از کشورهای چین و آفریقای جنوبی در زمینه نیروگاه های خورشیدی و همچینین فولاد، چدن، کک و … سرمایه گذاری های بسیار خوبی در شهرستان انجام داده‌اند.
وی افزود: مشکل تامین گاز مجتمع های صنعتی شهرک شهید رحمانی شهر خوسف که توسط سرمایه گذران خارجی چهار کارخانه در حال احداث می‌باشد نیز با مشکلاتی مواجه بود که با تخصیص اعتبار لازم از سوی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی امیدواریم تا دهه مبارک فجر این مشکل مرتفع تا هر چه سریعتر شاهد راه‌اندازی واحدهای صنعتی این شهرک باشیم.