مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: ۱۴ ملک مازاد دولت در استان به مزایده گذاشته شد اما به دلیل نبود جذابیت برای مشتری به فروش نرسیده است.

 مرتضی ذاکریان  در نشست کارگروه استانی مولدسازی که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی که در سنوات گذشته شناسایی شده در مرحله مولدسازی آنها هستیم.

وی با بیان اینکه طی سنوات گذشته مجوز فروش ۶۵ ملک مازاد دولتی در استان اخذ شده است، بیان کرد: از این تعداد ۱۸ ملک به ارزش ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به فروش رسیده که بیشترین با مبلغ ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان متعلق به جهاد کشاورزی بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: چهار پرونده هم برای لغو مجوز فروش به وزارت اقتصاد ارسال شده اما با لغو مجوز آن موافقت نشده است.

ذاکریان از شناسایی سه ملک مازاد دولتی در سال جاری در خراسان جنوبی خبرداد و گفت: در حال دریافت اخذ مجوز از وزارت اقتصاد و دارایی برای فروش آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری سهم خراسان جنوبی از محل فروش املاک مازاد دولتی ۲۰۰ میلیارد تومان مشخص شده که نبود تحقق آن تاثیر مستقیمی بر روی سهم اعتبار اختصاصی استان خواهد داشت.

ذاکریان از شناسایی ۱۹ ملک مازاد در دانشگاه علوم پزشکی استان خبرداد و گفت: از این تعداد چهار ملک به فروش رسیده و ۱۵ ملک باقی مانده که ۱۰ ملک به مزایده گذاشته و مشتری نداشته است.

وی از صدور مجوز فروش برای ۲۹ ملک مازاد در سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد و گفت: از این تعداد هشت ملک به فروش رسیده و برای فروش تعداد ۱۹ ملک مازاد اقدام شده و مجوز فروش برای ۲ ملک هم اخذ شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اظهار داشت: پروژه مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت یکی از پروژه‌های اصلی و کلیدی دولت سیزدهم است که با هدف امکان مدیریت و استفاده بهینه از منابع با اولویت کاهش هزینه‌ها و چابک‌سازی دولت و درآمدزایی از اراضی و املاک مازاد و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حال اجراست.

ذاکریان درباره نحوه هزینه‌کرد درآمد املاکی که به فروش می‌رسد، خاطرنشان کرد: هزینه فروش املاک مازاد به حساب خزانه واریز و پس از مبادله موافقت‌نامه به حساب دستگاه فروشنده واریز می‌شود.