?استاندار خراسان جنوبی گفت: خدمت به مردمی که همه سرمایه زندگی خود را در راه شکل گیری نظام هزینه کرده اند، توفیق است.
ملانوری با بیان این مطلب در نشست صمیمی فرمانده و جمعی از همکاران سپاه انصارالرضا(ع) استان خاطرنشان کرد: همه ما باید قدر این فرصتی که خداوند برای خدمتگزاری به مردم به ما عطا کرده را بدانیم.
?وی، خراسان جنوبی را استانی با ظرفیت های فراوان و با کمبودهایی زیاد خواند و تصریح نمود: وظیفه استفاده درست از این منابع و بکارگیری آنها در راستاس انتفاع عمومی و رفع مشکلات مردم، وظیفه ماست که نقش راهبری و ساماندهی و سازماندهی امور را به عهده گرفته ایم.
?به گفته وی؛ برای بهره برداری از این قابلیت ها باید از توان بخش غیردولتی هم استفاده شود.
?استاندار با اشاره به آیه شریفه” إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ” گفت: بخشی از این تغییر و تحولات به عهده دولت و بخشی نیز به دست خود مردم است.
?ملانوری تأکید کرد: این فرهنگ اجتماعی باید شکل بگیرد که همچون دوران دفاع مقدس، بحران های سیل و زلزله و همچنین رزمایش های کمک های مؤمنانه که شاهد حضور و همراهی پررنگ همه اقشار هستیم در بحث استفاده از ظرفیت های استان نیز این همراهی و همدلی اتفاق بیفتد.
?وی ادامه داد: باید این درک و بینش در مردم تقویت شود تا بدانند با این پتانسیل ها چگونه برخورد کنند تا ارزش افزوده داشته باشد و بتوانند از آن ها بهترین استفاده را ببرند.
?به گفته وی؛ سپاه پاسداران با توجه به ظرفیت هایی که دارد و مجموعه نیروهای بسیجی در اختیار، بسیار خوب می تواند در این زمینه کمک کند.
?استاندار ، اولویت استان را در شرایط فعلی، کنترل بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: اگر چه همه گیری بیماری در تمام دنیا و در کشور شایع می باشد اما از دست دادن مردم، ضایعه بسیار بزرگی است و این که ما در یک روز ۱۵ نفر از هم استانی های مان را از دست بدهیم، اصلاً قابل قبول نیست.

?ملانوری در تشریح علل شیوع بیماری در استان خاطرنشان کرد: فرارسیدن فصل برداشت محصول و حضور گروهی مردم در مزارع و باغات در افزایش آمار بیماران نقش مهمی داشته، اگر چه شاید کمبودهایی هم در حوزه سلامت استان داریم.
?وی با تأکید بر این که سلامت مردم یک ارزش است، متذکر شد: باید برای برگرداندن سلامت مردم و رسیدن به نقطه مطلوب تلاش کنیم.
?استاندار، رسیدگی به معیشت مردم را از برنامه های اولویت دار در شرایط فعلی عنوان کرد و گفت: بنده به مدیریت بومی و محلی اعتقاد دارم و فکر می کنم اگر قرار است اتفاق خاصی در این زمینه در استان رخ بدهد باید در سایه این مدیریت باشد.
?ملانوری تأکید کرد: هنر مدیر این است که به مدیریت مرکزی وصل نباشد و بتواند شرایط را با توجه به ظرفیت های بومی و محلی مدیریت نماید.
?وی افزود: برای رفع مشکلات استان، استفاده از قابلیت های موجود و نحوه بکارگیری ظرفیت ها باید در داخل مجموعه تصمیم گیری نماییم و همه با هم در راستای توسعه خراسان جنوبی با مشارکت و همدلی گام برداریم.
?استاندار در بخش ابتدایی صحبت هایش از سپاه پاسداران به عنوان ظرفیتی مهم در نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی جدای از ساختارهای تشکیلاتی و سازمانی، سرمایه های خاصی همچون نهادهای انقلابی دارد که منحصر بفرد می باشند.
?ملانوری تصریح نمود: سپاه از جمله نهادهایی است که در بدو انقلاب شکل گرفته و تا الان هم در راستای دفاع از ارزش ها به خوبی اقدام نموده است لذا در شرایط فعلی هم انتظار می رود نقش آفرینی خوبی داشته باشد و به منظور انتفاع مردم به کمک دولت ها بیاید.
?وی ادامه داد: از سپاه پاسداران جز این که در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، آبادانی شهرها و روستاها و محرومیت زدایی حضوری فعال داشته باشد، انتظار دیگری نمی رود.
?به گفته وی؛ قطعاً در سایه همراهی و همکاری می توان ارزش ها را در جامعه ساری و جاری کرد.

شایان ذکر است: در ابتدای این جلسه سردار قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) و دیگر همراهان ایشان، توضیحات جامع و کاملی درخصوص سپاه و عملکرد مطلوب این نهاد در استان ارائه نمودند.