کشف محموله غیرمجاز آنغوزه درخوسف
? وزن این محموله ۱۰۱ کیلو گرم و ارزش ان بیش از ۸۰۰ میلیون ریال است. متن خبر ??? یک محموله ی غیر مجاز آنغوزه با ارزش بیش از ۸۰۰ میلیون ریال از متخلفان کشف و توقیف شد.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان خوسف وزن این محموله را ۱۰۱ کیلو و ۷۰۰ گرم اعلام کرد و گفت: پرسنل پاسگاه ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خوسف با همکاری نیروهای پاسگاه انتظامی سرچاه عماری شهرستان موفق به کشف محموله غیر مجاز آنغوزه از یک خودروی سواری شدند.
کرباسچی افزود: آنغوزه یک گونه مرتعی ارزشمند در منطقه است که بر اساس قراردادهایی با منابع طبیعی، بهره برداران اجازه ی برداشت و حمل آن را دارند.
وی با شاره به قیمت زیاد این گیاه در خارج از کشور گفت: این موضوع باعث شده سودجویان و متخلفانی اقدام به جمع آوری و حمل غیر قانونی این محصول کنند.
وی توضیح داد: آنغوزه یکی از گیاهان دارویی ودرمانی است که در مراتع خراسان جنوبی یافت می شود و قابلیت اشتغال زایی فراوانی برای افراد بومی و روستایی مناطق استان دارد.

وی به نقل از کارشناسان گیاهان دارویی گفت: این گیاه به درمان اختلالات عصبی در کودکان، کاهش فشارخون، درمان بیماری‌های قلبی عروقی، کمک به هضم غذا، می تواند موثر باشد.
کرباسچی اضافه کرد: سالانه سود هنگفتی از برداشت آنغوزه نصیب بهره برداران این محصول می شود.