معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره استانی نمایش خیابانی دفاع مقدس با عنوان “افلاکیان” ۳۰ تیرماه ۹۹ اعلام شد.

سید علی زمزم با بیان این خبر، عنوان کرد: این جشنواره به میزبانی شهرستان بشرویه، ۲ تا ۴ مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می شود. به گفته وی هدف از برگزاری جشنواره “افلاکیان” ، تکریم ایثار و یاد و خاطره حماسه آفرینان و مدافعان سرافراز میهن اسلامی و به خصوص شهدای والامقام دفاع مقدس و به پاس رشادت های سرداران رشید اسلام و مدافعین حرم و به منظور دستیابی به تجربه های نوین در حمایت از خلاقیت ها و استعدادهای هنری استان و لزوم ایجاد شور و نشاط در جامعه و آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار می باشد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که بازبینی آثار نیز ۲۵ مردادماه انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا هر گونه تصمیم گیری درخصوص نحوه اجرای گروه ها منوط به تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا خواهد بود.

گفتنی است علاقه مندان جهت شرکت در جشنواره می بایست علاوه بر تکمیل و ارسال فرم درخواست حضور در جشنواره ، ۳ نسخه از متن نمایش را همراه با مجوز کتبی نویسنده به دبیرخانه (شهرستان بشرویه، خیابان ملا عبدا… تونی بشروی ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بشرویه) ارسال کنند. به گروه های تایید شده در مرحله بازبینی مبلغ ۵ میلیون ریال جهت آماده سازی نمایش پرداخت خواهد شد.