#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

کمبود دستگاه اکسیژن ساز دغدغه جدی این روز‌های بیمارستان بشرویه است کار را برای درمان بیماران کرونایی سخت کرده است.

حسینی نژاد رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشرویه  گفت: مصرف اکسیژن در بیمارستان بشرویه به ۱۵ برابر رسیده است در حالی که بیمارستان بشرویه دستگاه اکسیژن ساز ندارد.

او افزود: برای ادامه روند درمان از کارخانه اکسیژن طبس کپسول تامین می‌شود، این در حالی است که شهرستان طبس نیز با مشکل مواجه است و این ظرفیت حتی کفاف اکسیژن رسانی به طبس را نمی‌ دهد.

حسینی نژاد اظهار کرد: روزانه دو سرویس کپسول به بیمارستان بشرویه ارسال می‌شود که به صورت آنی و لحظه‌ ای برای بیماران مصرف می‌ شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشرویه تصریح کرد: برای تامین دستگاه‌ های اکسیژن ساز رایزنی شده، اما وزارتخانه می‌گوید به بیمارستان‌ های زیر ۱۰۰ تخت خواب دستگاه اکسیژن ساز تعلق نمی‌ گیرد.

کمبود پرستار چالشی دیگر در حوزه سلامت بشرویه

حسینی نژاد رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشرویه با اشاره به شیفت‌ های ۱۸ ساعته پرستاران ادامه داد: همچنان با کمبود پرستار مواجه هستیم.

او اظهار کرد: از مجموع ۳۰۰ نفر کادر درمان بیمارستان بشرویه ۵۳ مورد به کرونا مبتلا شده اند و با کمبود پرستار مواجه هستیم.

حسینی نژاد اظهار کرد: در موج اول بیماری که گستردگی زیادی را در این شهرستان نداشتیم بخش عفونی را راه اندازی کردیم که اغلب با دو یا سه بیمار فعال شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشرویه ادامه داد: در موج سوم پیش بینی شده بود که بیمارستان‌ های سطح دو و سه تکمیل ظرفیت خواهند شد و اجازه پذیرش نخواهند داشت، بنابراین تدابیری برای راه اندازی دوباره بخش عفونی با سه متخصص داخلی که هم اکنون مشغول فعالیت هستند اندیشیده شد.

او تصریح کرد: بخش عفونی نیز تکمیل ظرفیت شده و گسترش پیدا کرده است به صورتی که در تمام بیمارستان بشرویه بیمار کرونایی بستری است و یک بخش پاک با ظرفیت ۸ تخت برای سایر بیماران غیر کرونایی بخصوص زنان، تعبیه شده است.

حسینی نژاد با اشاره به اینکه کرونا سراغ جوان‌ ها هم می‌رود اظهار کرد: بیمار یابی درسطح منازل شروع می‌ شود و افراد جوان ممکن است به صورت بدون علامت، ناقل این ویروس باشند و در ارتباطاتی که صورت می‌گیرد این ویروس را به افراد دیگر انتقال دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشرویه اظهار کرد: محدودیت‌ هایی که اعمال شده است نقش بسزایی را در کاهش موارد ابتلا خواهد داشت، اما مردم نیز باید از حضور در تجمعات و دورهمی‌ ها بپرهیزند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.