امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه از فرهنگ فاطمی فاصله گرفته‌ایم گفت: در جامعه اسلامی نباید نامزدهای انتخابات یکدیگر را تخریب کنند.

حجت‌ الاسلام محمد مختاری روز چهارشنبه در سوگواره یاس نبوی در آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) بیرجند با اشاره به انتخابات دوم اسفند افزود: انتخاب نامزدهایی که بتوانند جلوی مفسدین را گرفته و اقتصاد و معیشت مردم را نجات دهند، بسیار مهم است.

وی گفت: در زمینه عمل به حق مشکل داریم در صورتی که فساد، حرص، طمع و بداخلاقی در کشور رواج داشته باشد شاهد شلوغی راهروهای دادگاه هم خواهیم بود.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: نسل انقلاب باید عزت، استقلال، وضعیت اقتصادی و معیشتی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را برای مردم و جوانان تبیین کنند.

وی گفت: برخی افراد در فضای مجازی، وضعیت کشور را قبل از انقلاب به صورت برعکس و وارونه به نسل جوان معرفی می‌کنند.

حجت الاسلام مختاری بیان کرد: امروز نظام اسلامی امانت شهدا، انبیا، اولیا و امام راحل در دست ما است و نباید نسبت به آرمان‌های انقلاب بی‌تفاوت باشیم.

وی افزود: همه انسان‌ها به دنبال عزت، محبوبیت، ماندگار شدن و آرامش هستند چراکه مجموعه‌ اینها برای انسان خوشبختی را رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه خداوند به اجبار کسی را خوشبخت یا بدبخت نمی‌آفریند اظهار داشت: سعادت، شقاوت، خوشبختی و بدبختی در اختیار انسان است.

مدرس حوزه و دانشگاه گفت: بشر با افکار و رفتار خویش، خوشبختی و آرامش روحی و محبوبیت را خلق می‌کند یا ذلت را برای خود رقم می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه نباید فریب پوچی‌های دنیا را خورد افزود: عزتی که یزیدها، صدام‌ها و رضاخان‌ها داشتند عزت‌های پوچ دنیوی بود که با کوچکترین حادثه از بین می‌رود اما عزت انبیا و اهل بیت (ع) ماندگار است.

مختاری با بیان اینکه دل‌ها و جان‌ها به طور خودجوش متوجه حضرت زهرا (س) است یادآور شد: عزت اهل بیت خدایی بوده و خریدنی نیست.

وی افزود: حضرت زهرا در ۱۸ سالگی دختری نمونه برای پیغمبر و همسری نمونه برای حضرت علی (ع) بود که در همسرداری و مادری الگوی موفق برای جامعه محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه سراسر زندگی ائمه اطهار (ع) طهارت، پاکی و عبودیت بود گفت: حضرت زهرا (س) محبوب خدا، پیغمبر، امام علی و تمام مسلمانان بود و این عزت غرورآفرین است.

وی گفت: اگر انسان با واژه باطل ارتباط بگیرد، سقوط می‌کند چراکه انسان این ویژگی را دارد که یکی از بهترین یا بدترین انسان‌ها شود.

حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: انسان برای رسیدن به خوشبختی باید از نردبان حقیقت بالا برود ولی اگر از نردبان باطل بالا رفت، سقوط می‌کند.

وی افزود: بنی عباس‌ها تمام تلاش خود را کردند تا نام و یاد ائمه اطهار و اهل بیت را خاموش کنند اما بعد از یک هزار و ۴۰۰ سال نام و یاد اهل بیت زنده است در حالی که دشمنان می‌خواستند از راه باطل به خوشبختی برسند اما سقوط کردند.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به حق و باطل بی‌تفاوت بود گفت: حضرت زهرا با تمام وجود از نظام اهل بیت حمایت کرد و باید حق را با معیارهای عقل، فطرت و قرآن شناخت اما برخی در مقابل حق تکبر می‌کنند و بسیاری از انسان‌ها هم حق را شناخته اما به آن عمل نمی‌کنند.