#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: تغذیه فکری آحاد جامعه در حوزه غدیر با استفاده از ابزار رسانه و هنر باید پشتوانه علمی و پژوهشی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، امروز پنج شنبه ۱۶ تیر در دیدار با معاون رسانه‌ای بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان‌جنوبی اظهار کرد: به ماجرای غدیر که یک مسئله انسانی و الهی است، نباید تنها از جنبه یک مذهب ورود پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه موضوع غدیر برای یک کشور و مذهب خاص نیست، بیان کرد: نباید بگذاریم که غدیر تبدیل به منشأ اختلاف بین مردم شود.

عبادی با اشاره به اینکه غدیر یکی از موضوعات مهم اسلام شناسی است، ادامه داد: هر واقعه‌ای که در طول تاریخ رخ داده است یک سند و مدرک محکم برای اثبات دارد که غدیر نیز از این مهم مستثنی نیست.

وی گفت: تغذیه فکری آحاد جامعه در حوزه غدیر با استفاده از ابزار رسانه و هنر باید پشتوانه علمی و پژوهشی داشته باشد که اقدامات پژوهشی در این زمینه را بزرگان شیعه و سنی انجام داده‌اند؛ علامه حسن زاده آملی تأکید داشتند که اگر تمام مدارک شیعه را در موضوع غدیر کنار بگذاریم، باز هم در اسناد سایر مذاهب می‌توان مستندات این واقعه بزرگ را پیدا کرد.

عبادی با اشاره به اینکه غدیر در واقع تجدید حیات انسان‌های حق طلب است، بیان‌کرد: ما فقط اسناد پژوهشی و مدارک را در اختیار انسان‌ها قرار می‌دهم ولی حق نداریم از بقیه درباره دین و مذهب او بپرسیم؛ همه مشکلاتی که در جامعه بشری رخ داده به واسطه فراموش کردن واقعه غدیر و عدالت علی بوده است.