نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: کرامات شهدا دلیلی بر حقانیت راه انبیا است که شهدا آن را طی کرده‌اند و باید افراد دارای اهلیت آنها را جمع‌آوری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار «سعید اوحدی» معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: تاکنون کرامات شهدا، ایثارگران و جانبازان به صورت جامع مکتوب نشده است لذا اگر چنین اقدامی صورت گیرد نشان راه برای نسل‌های آینده خواهد بود تا راه را گم نکنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه جمع‌آوری کرامات شهدا با استفاده از ابزارهای امروزی کار مشکلی نیست، پیشنهاد می‌شود شرایطی فراهم شود تا انسان‌های شایسته که اهلیت دارند و اهل قلم هستند، کرامت شهدا را جمع‌آوری کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر خواص خدمت صادقانه تصریح کرد: هدایت نسل آینده در کرامات شهداست که با جمع‌آوری و مکتوب کردن آن آیندگان راه را گم نخواهند کرد.

وی گفت: دعاگوی همه خدمتگزاران صدیق به نظام در هر لباس و مسئولیتی هستم و امروز خدمت صادقانه تنها یک خاصیت ندارد بلکه آثار آن در دوست، دشمن، نظام و مردم تأثیر می‌گذارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: انقلاب اسلامی امانت خون شهدا است و باید نسبت به پاسداشت از آن پاسخگو باشیم.

وی گفت: عدالت فلسفه حکومت انبیا است که باید مظلوم به حقش برسد.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: در محاسبات مادی هیچ چیز نداریم که بتواند پاسخگوی انواع ایثارها باشد و در اندیشه الهی حرکت به این سمت کار خدایی است.

وی گفت: شهدا و ایثارگران وظایفشان را به خوبی انجام دادند اما باید بدانیم وظایف ما در قبال آنها چیست.

وی تصریح کرد: در پیچ و خم مشکلات نباید زندگی خانواده ایثارگران فراموش شود، همین که به عنوان مسوول این خانواده بزرگ برای بستن تفاهم‌نامه‌های مربوط به اشتغال و مسکن به این استان آمدید امید است که سبب خیر و برکت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: انقلاب اسلامی هم بر پایه عدل و گرفتن حق مظلوم است و هرچه غیر از آن باشد هوای نفس است و کاری به انقلاب ندارد زیرا اجرای عدالت فلسفه بعثت انبیا است.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز (دوشنبه) وارد بیرجند شد و بدو ورود با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

وی در این سفر یک روزه ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و استاندار، با تعدادی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران نیز ملاقات خواهد داشت.

انعقاد تفاهم‌نامه احداث مسکن و ایجاد اشتغال برای جامعه ایثارگران استان از دیگر برنامه های سفر معاون رییس جمهوری به خراسان جنوبی است.