َ#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: کاهش تلفات جاده‌ای در همه فصول باید جدی گرفته و برنامه سالانه ایمنی حمل و نقل در استان تدوین شود.

علیرضا عباس‌زاده روز چهارشنبه در نشست کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان خراسان جنوبی افزود: اولویت‌های استان در حوزه حوادث ترافیکی جمع‌بندی شود و در دستور کار کمیسیون ایمنی حمل و نقل قرار گیرد تا ارتقای ایمنی جاده‌های استان محقق شود.

وی گفت: ایمنی حمل و نقل و کاهش سوانح رانندگی از موضوعات اساسی است و حفظ جان و مال مردم با اقدامات و پیگیری‌های این کمیسیون ارتباط تنگاتنگ دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: ایمنی راه از مسوولیت‌های حاکمیتی است که با توجه به تجربیات گذشته با فرهنگسازی می‌توان بیشترین تاثیر را بر مردم گذاشت و با اقدامات بازدارنده در کاهش حوادث ترافیکی موثر بود.

وی یادآور شد: در تعطیلات نوروزی تلفات جاده‌ای کاهش محسوسی داشت که نشان از اقدامات موثر این کمیسیون است و اینکه ۲۰ درصد در تلفات جاده‌ای از استاندارد جهانی بالاتریم یعنی باید در هدف‌گذاری ۱۰ ساله خودمان را به استانداردها برسانیم.

عباس‌زاده گفت: یکی از مباحث مهم در زمینه ایمن‌سازی سفر و تردد مربوط به کیفیت خودروها است که در این باره زنگ خطر در سطح کشور نواخته شده است.

وی تاکید کرد: کاهش تلفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی یک اصل و دستاورد بود که در طول سال باید جدی گرفته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: هرجا که لازم باشد طرح ویژه‌ای برای مدیریت حمل و نقل داشته باشیم اجرایی خواهد شد و هفته آینده که تعطیلات عید فطر است بیشترین تردد را خواهیم داشت و باید تلاش کنیم کمترین حوادث جاده‌ای را شاهد باشیم که با همراهی تمامی دستگاه‌های متولی تخقق خواهد یافت.

وی اظهار داشت: در زمینه فرهنگسازی پارک ترافیک ویژه دانش‌آموزان مورد توجه قرار گیرد تا دانش‌آموزان به‌صورت حضوری بتوانند از آموزش‌های ترافیکی برخوردار شوند.

عباس‌زاده گفت: حضور عوامل موثر در ایمنی جاده‌ای باید تقویت شود و نبود ایمنی ایجاد شده ناشی از شرایط اقلیمی را باید جبران کنیم زیرا پراکندگی جمعیت و محورهای عبوری باعث افزایش تصادفات شده است.

وی ادامه داد: برنامه سالانه استان در این باره باید تدوین شود تا عوامل موثر به عنوان برنامه‌های اصلی کمیسیون در حوزه راه‌‎ها باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: با این اقدام در توزیع اعتبارات استانی و تخصیص اعتبارات ملی پیگیری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همکاری همه دستگاه‌ها در ایمنی راه‌ها الزامی است زیرا تجربه موفقی است که در طرح نوروزی و طرح‌های مشابه امکان خدمات بیشتر را فراهم می‌کند.

هفتم اردیبهشت در تقویم کشور روز ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده است.