رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: مراسم یوم الله ۱۳ آبان در سراسر استان براساس رنگ‌بندی کرونایی به‌صورت اجتماع در فضای باز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 حجت الاسلام احمد ملایی در جلسه بزرگداشت هفته وحدت و یوم الله ۱۳ آبان که با حضور اعضای مجمع شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در محل سالن جلسات این شورا برگزار شد، افزود: مناسبت‌های ملی و مذهبی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و تعطیل‌ناپذیراست لذا باید براساس شرایط و با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا برای بزرگداشت شایسته ایام الله تلاش کنیم.

وی گفت: شرایط روز، توجه ویژه به تبلیغات محیطی، فضای مجازی و جلسات و برنامه‌های متعدد با جمعیت محدود منطبق با دستورالعمل‌های بهداشتی را ایجاب می‌کند که با مشارکت مردم، مساجد، همه ادارات و نهادها قابل انجام است.

رییس ستاد برگزاری مراسم یوم الله ۱۳ آبان در خراسان جنوبی اظهار داشت: برای گرامیداشت مناسبت‌های هفته وحدت و نیز یوم الله ۱۳ آبان هفت کارگروه تخصصی مرتبط تشکیل شده و در حال تدارک و اجرای برنامه برای بزرگداشت باشکوه متناسب با شرایط روز این مناسبت‌ها هستند.

وی افزود: برنامه‌های متعدد و متنوع مقید به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا مانند مراسم محوری، محافل انس با قرآن کریم، نشست‌های تخصصی و مجازی، فضاسازی محیطی و برنامه‌هایی در فضای مجازی، یادواره‌های شهدا، فعال‌سازی مساجد و مجامع دایر، مسابقات و نمایشگاه‌ها و شب‌های شعر، تولید آثار هنری و سایر برنامه‌های محوری تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام ملایی گفت: از آنجایی که اصل بر برگزاری شایسته به‌صورت سلامت‌محور مراسم محوری گرامیداشت ۱۳ آبان است پیشنهاداتی به ستاد مقابله با کرونا براساس رنگ‌بندی شهرها ارایه شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در صورت دوام شرایط و رنگ‌بندی کرونایی فعلی در خراسان جنوبی که مرکز استان و برخی شهرستان‌ها نارنجی هستند، مراسم یوم الله ۱۳ آبان به شکل اجتماع در فضای باز یکی از میادین اصلی شهر و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و در صورت تغییر رنگ‌بندی در شهرهای قرمز به‌صورت رسانه‌ای و تجمع محدود برگزار خواهد شد.

۱۳ آبان هر سال یادآور سه رویداد برجسته “تبعید حضرت امام خمینی (ره) از ایران به ترکیه در سال ۱۳۴۳”، “کشتار دانش‌آموزان در سال ۱۳۵۷ توسط رژیم پهلوی” و “تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط گروهی از دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸” است که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز نام دارد.